مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره استانی موسیقی جوان که پس از سال‌ها وقفه برگزار شد، فرصتی بی‌نظیر برای شناخت بهتر استعدادهای فراوان استان در حوزه موسیقی است.

ناصر نبی‌زاده شامگاه جمعه در آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی از این جشنواره به عنوان  فرصتی برای شناخت نقاط قوت و آسیب‌ها یاد کرد و افزود: در حوزه آموزشی و ارزیابی هنرمندان این جشنواره فرصتی ممتاز برای آموزشگاه‌های موسیقی بود که سطح آموزشی خود را ارزیابی کنند.

وی با ابراز امیدواری از استمرار این فعالیت‌ها و جشنواره‌ها تصریح کرد: این رویدادهای هنری به شناخت بهتر مدیران و مسئولان از وضعیت آموزش موسیقی در استان می‌انجامد و از نفوذ جریان‌های بی‌هویت جلوگیری می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کوچکترین عضو کنسرت سمفونیک ایران «هومن بهزادی» با ۱۰ سال سن از این استان است گفت: جذب اقشار مختلف جامعه به موسیقی و هدایت استعدادهای ناشناخته جوانان استان از جمله اهداف جشنواره موسیقی جوان بوده و بدون شک این جشنواره به شناخت استعدادها و ایجاد ارتباط موثر با فرهیختگان حوزه موسیقی استان کمک خواهد کرد.

فرماندار بیرجند نیز در این آیین گفت: حمایت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های اخیر موجب ایجاد فضاهایی برای موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و غیره شده است و این مهم فرصت شناسایی استعدادها را فراهم می‌کند.

علی ناصری افزود: ورود هنرمند نوجوان استان به کنسرت سمفونیک ایران نشان از حرکت او به سمت عرصه‌های جهانی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که شکل‌گیری برنامه‌های فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی باعث توسعه بیشتر هنر در استان شود.

فرماندار بیرجند با قدردانی از تلاش پیشکسوتان عرصه موسیقی گفت: ادامه این جشنواره‌ها در تشویق هنرمندان تاثیر بسیار زیادی دارد و همین جشنواره‌ها می‌تواند پله موفقیت هنرمندان بزرگی در استان باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه آینده فرهنگ و هنر استان با وجود مریبان و اساتید این عرصه پرفروغ تر باشد اظهار داشت: ایجاد انگیزه به نوجوانان و جوانان از دیگر اثرات برگزاری جشنواره‌ها است.

دبیر دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی نیز گفت: این جشنواره بعد از ۱۳ سال وقفه در استان برگزار شد.

عادل قاسمی افزود: دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار شد که بخش غیررقابتی به نواهای نو و سازهای خاص مربوط است.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی جوان در سه گروه سنی مختلف هستند و بخش گروه نوازی بدون محدودیت سنی است.

دبیر دومین جشنواره موسیقی جوان خراسان جنوبی گفت: در بخش تکنوازی ۱۲۰ نفر و در بخش گروه نوازی ۱۶ گروه از شهرستان‌های فردوس، قاینات و سرایان با هم رقابت کردند و تمامی سازهای ایرانی، کلاسیک و جهانی در این جشنواره به کار برده شده است.

وی ادامه داد: فراخوان این جشنواره در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال به تمامی شهرستان‌ها ارسال شد که پس از دو مرحله تمدید تا ۳۰ تیرماه آثار دریافت و هفتم مردادماه نیز نتایج اعلام شد.

در آیین پایانی این جشنواره از برگزیدگان، بزرگان حوزه موسیقی خراسان جنوبی و هومن بهزادی پدیده موسیقی استان و ملی تقدیر شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله