بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، به نقل از مهدی گرجی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، از ابتدای طرح نوروزی۹۷  متوسط تردد ثبت شده در ۴۷ دستگاه تردد شمار استان ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، از جابجایی ۹۲۰۹ مسافر در قالب ۲۶۳ سفر توسط ۵۶۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در پنجمین روز از سفرهای نوروزی در استان خبر داد.

مهدی گرجی، با اشاره به آخرین وضعیت حمل ‌و نقل مسافر از طریق جاده‌های استان از ابتدای شروع طرح سفرهای نوروزی، اظهار داشت: زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی ۹۷ از مورخ ۲۳ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری به مدت ۲۲ روز خواهد بود.

وی، تصریح کرد: در طرح سفرهای نوروزی ۹۷ حدود ۲۴۵دستگاه اتوبوس، ۱۱۲ دستگاه مینی‌بوس و ۲۰۴ دستگاه سواری کرایه برای خدمت‌رسانی به مسافران در نظر گرفته‌شده که حدود۱۶۵۳ راننده در این ناوگان فعالیت می‌کنند.

وی، عنوان کرد: میزان تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در استان در روزپنجم  سفرهای نوروزی جمعاً ۱۴۸۰۳۵ دستگاه خودرو تردد داشته که از این تعداد سهم خودروهای سنگین ۳۸۰۶۶ دستگاه و به طور میانگین ۲۶ درصد و تعداد ۱۰۹۹۶۹ دستگاه سواری معادل ۷۴ درصد از کل تردد در محورهای استان بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، بیان کرد: نتایج تجزیه و تحلیل آمار فوق الذکر نشان از سرعت های غیر مجاز ثبت شده به میزان ۲۰.۶ درصد در وسایل نقلیه است.

گرجی، در پایان خاطرنشان کرد: همچنین میانگین سرعت تردد ثبت شده در محورهای استان ۸۲.۶  کیلومتر بر ساعت بوده و محور مود- بیرجند (۶۳۴۲ تردد)  بیشترین میزان تردد را به خود اختصاص داده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله