فرماندار نهبندان با اشاره به وجود ۱۷ هزار نفر شتر در نهبندان، گفت: موضوعی که باید بر روی آن سرمایه‌گذاری شود، تکمیل حوزه زنجیره شتر از تولید نسل تا محصولات و فرآوری محصولات است.

مجید بیکی  اظهار کرد: نهبندان قطب اول پرورش شتر در استان بوده و ۱۰ درصد جمعیت شتر کشور را دارا است. 

وی با اشاره به وجود ۱۷ هزار نفر شتر در نهبندان، افزود: موضوعی که باید بر روی آن سرمایه‌گذاری شود، تکمیل حوزه زنجیره شتر از تولید نسل تا محصولات و فرآوری محصولات است.

فرماندار نهبندان بیان کرد: در همین راستا در این شهرستان، مجتمع پنج هزار نفری با ۱۱۲ واحد پرورش شتر با زیرساخت‌های کافی احداث شده و گنجایش ۵۰ هزار نفر شتر را دارد.

بیکی افزود: با وجود نبود زیرساخت‌های کافی پرورش شتر، هم اکنون در نهبندان به صورت سنتی روزانه پنج تن شیر شتر و سالانه ۲۴۰۰ تن گوشت شتر تولید می‌شود که نشان می دهد نهبندان دارای ظرفیت و پتانسیل ایجاد زیرساخت‌ها و تبدیل پرورش شتر از روش سنتی به صنعتی است. 

فرماندار نهبندان بیان کرد: تکمیل چرخه محصولات شتر، بازار فروش محصولات شتر، تسهیل در حمل شتر، تامین علوفه و نهاده‌های یارانه‌ای و تامین آب شرب دام خواسته شترداران نهبندان است.

بیکی با بیان اینکه ساختمان و سازه کارخانه شیر نهبندان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: به دنبال تولید سایر فرآوده‌های شتر در نهبندان هستیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله