در دیدار استاندار خراسان جنوبی با سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان
استاندار خراسان جنوبی با هدف توسعه روابط دو جانبه و افزایش سطح مبادلات تجاری به ویژه از مسیر خراسان جنوبی عصر امروز با خانم کامله صدیقه سرپرست وزارت صننعت و تجارت افغانستان در کابل دیدار و گفتگو کرد.

استاندار خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های تجاری، معادن غنی و ظرفیتهای ترانزیتی و زیرساختهای موجود در مناطق مشترک مرزی بر لزوم بهره گیری از این ظرفیتها تاکید کرد.

آقای معتمدیان گفت: مقامات استان و فعالان بخش خصوصی برای فراهم نمودن بستر لازم برای توسعه تجارت با کشور افغانستان از جمله ایجاد شرکت های فرآوری و صادرات، واردات برخی کالاهای افغانستان به ایران و یا ترانزیت با هدف صادرات به کشورهای ثالت آمادگی دارند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان هم در این دیدار ضمن تاکید بر خواسته طرف افغانی مبنی بر توازن تجارت و توسعه آن، از آمادگی آنها برای همکاری نزدیک در تحقق برنامه های پیش بینی و تفاهم شده خبرداد.

سید یحیی اخلاقی رییس ترانزیت و تسهیلات تجاری وزارت صنعت و تجارت افغانستان هم در این دیدار به مشکلات موجود همچون مشکل حمل بار مازاد توسط خودروهای باربری، مشکل ترانزیت و درخواست اعطای تسهیلات در این بخش و پذیرش اسناد مراجع افغانی از جمله گواهی های صادره نظیر گواهی بیمه، رانندگی اشاره کرد.

درادامه دیدار استاندار خراسان جنوبی پیشنهاد دعوت سفر هیات منتخب از وزارت صنعت و تجارت و دیگر مراجع برای بررسی مشکلات و یافتن راههای رفع موانع و توسعه همکاری را اعلام و از طرف افغانی دعوت کرد تا از استان خراسان جنوبی و به ویژه ظرفیت های مرزی ، بازار چه ها و منطقه ویژه اقتصادی دیدن کنند.

خانم کامله صدیقی نیز ضمن استقبال از این دعوت از همکاران خود خواست تا طرح عملیاتی را برای توسعه روابط که قابلیت اجرا داشته باشد تهیه نموده و به مرحله اجرا درآورد.

دراین دیدار آقایان سید سعید حسینی معاون سفیر و محمدرضا کریم زاده رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران استاندار را همراهی کردند.

دراین جلسه همچنین آقایان سید یحیی اخلاقی رئیس ترانزیت و تسهیلات تجارتی و میرسعید سعیدی رئیس عمومی تجارت بین المللی وزارت صنعت و تجارت افغانستان حضور داشتند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله