امسال  ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع آوری زکات در خراسان جنوبی پیش بینی شد که تاکنون ۴۴ درصد آن معادل یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان تحقق یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: تعهد خراسان جنوبی برای جمع آوری زکات در سال گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود اما سه میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان محقق شد که این رقم رشد ۱۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

رضا سلم آبادی روز شنبه در دیدار اعضای شورای زکات با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی برقرار و در آمران زکات استان تحول ایجاد شده است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده در زمینه محرومیت‌زدایی و ۴۰ درصد در راستای پروژه‌های عمرانی عام المنفعه هزینه می‌شود، اما سال گذشته با توجه به وضعیت استان ۸۲ درصد زکات‌های جمع آوری شده در بحث محرومان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اضافه کرد: در قالب طرح شجره طیبه نیز تاکنون هشت هزار درخت پلاک‌کوبی شده و درآمد آن برای محرومان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: علیرغم تبلیغات مسموم دشمنان اما مردم استان خراسان جنوبی در بُعد اقتصادی و مالی به محرومان کمک‌های خوبی داشته‌اند که قابل تقدیر است.

سلم آبادی یکی از چالش‌های پیش رو را نبود تعریف ساختار نیروی انسانی برای جمع آوری زکات مردم در سطح استان دانست و افزود: در حال حاضر نیروهای کمیته امداد در کنار سایر وظایف خود به مباحث جمع آوری زکات می‌پردازند که نیاز است از ظرفیت‌های استان در این رابطه استفاده کنیم تا جای خالی ساختار در استان با همکاری پر شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون معادل سازی پروژه‌های عمرانی با میزان زکات پرداختی، انجام نشده است اظهار داشت: البته امسال سازمان برنامه و بودجه استان تعهد داده که این مهم انجام شود.

سلم آبادی تصریح کرد: بر اساس قانون دولت موظف است که مبلغی معادل جمع آوری شده زکات برای پروژه های عمرانی تخصیص دهد تا بتوانیم پروژه ها را به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: هر سال برترین‌های حوزه زکات استان توسط جهاد کشاورزی تجلیل می‌شود که این امر مشوقی خوبی برای سایر افراد است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله