۵ دانشجوی افغان در یک دوره ۶ ماهه تکمیلی و ۵ دانشجوی دیگر به صورت ترکیبی و آنلاین از خدمات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بهره مند شدند.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:تحصیل 10 دانشجوی افغان در دانشکده پیراپزشکی بیرجندبراساس تفاهم نامه سال گذشته این دانشگاه با دانشگاه کشور افغانستان، ۵ دانشجوی رشته کارشناس آزمایشگاه از کشور افغانستان برای گذراندن دوره تکمیلی به مدت ۶ ماه در این دانشکده ،  حضور دارند.

آقای ملکانه با بیان اینکه ۵ نفر دیگر هم به صورت ترکیبی و آنلاین با استقرار در دانشگاه کاتب هرات افغانستان از تدریس اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بهره مند می شوند، افزود: این افراد دانشجویان  کارشناسی ناپیوسته علوم آزمایشگاهی اند که دروس تئوری را به صورت آنلاین  و  مجازی آموزش می بینند و سپس به ایران آمده و دروس عملی را به صورت حضوری  فرا می گیرند.

وی گفت: مدرک کارشناسی این افراد از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صادر خواهد شد و این روش آموزش مختص دانشجویان خارجی دانشگاه است و دانشجویان داخلی دانشگاه به صورت حضوری از این آموزشها بهره مند می شوند.

ملکانه همچنین از پذیرش دانشجوی ارشد در رشته هماتولوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی ۹۸_۹۷ خبر داد و گفت: هم اکنون ۷ دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل اند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله