محمد صادق معتمدیان در دیدار مدیرعامل و روسای ادارات گاز استان اظهار داشت: در ارزیابی های اولیه، شرکت گاز خراسان جنوبی عملکرد مثبتی را از خود نشان داده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه رسالت این شرکت، خدمتگزاری به مردم است گفت: تلاش می شود در دهه فجر امسال، اجرای عملیات گازرسانی به ۹۰ روستای خراسان جنوبی را آغاز کنیم.
سید محمود هاشمی از بهره برداری ۱۵۴ کیلومتر خطوط انتقال از ابتدای امسال در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: تاکنون ۹۸۰ کیلومتر خطوط انتقال در استان، اجرا و گازدار شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با بهره برداری از یکهزار و ۱۸۰ کیلومتر شبکه گاز در سطح استان، میزان شبکه توزیع و تغذیه گاز شهری و روستایی خراسان جنوبی به ۶ هزار و ۱۲۲ کیلومتر رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۲۳ هزار و ۳۶۸ انشعاب گاز در این استان گفت: هشت هزار و ۸۴۶ انشعاب امسال اجرا شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۹ شهر استان با ۹۹ درصد جمعیت شهری از نعمت گاز برخوردار هستند که گازرسانی به سه شهر نیمه نخست امسال صورت گرفته است.
هاشمی از دیهوک به عنوان تنها شهر بدون گاز خراسان جنوبی نام برد و افزود: در صورت انجام امور و ترخیص تجهیزات از گمرک شهید رجایی، تا پایان بهمن ماه از طریق سی ان جی این شهر هم گازدار می شود.
وی گفت: با افتتاح گازررسانی به این شهر جمعیت شهری برخوردار از نعمت گاز به ۹۹.۵ درصد افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از وجود ۲۲۸ هزار و ۷۵۹ مشترک گاز در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۵ هزار مشترک جدید از ابتدای سال تاکنون از نعمت گاز بهره مند شده اند.
وی تعداد مشترکان برخوردار از نعمت گاز در بخش شهری را ۱۷۵ هزار و ۳۴۲ مشترک و در بخش روستایی را ۵۳ هزار و ۴۱۷ مشترک اعلام کرد و افزود: از زمان تاسیس شرکت گاز استان تاکنون ۳۸۶ روستا گازرسانی شده و در حال حاضر نیز ۳۵۲ روستا در حال گازرسانی است.
هاشمی اظهار داشت: با اتمام این پروژه ها تا پایان سال آتی، ۸۰ درصد خانوار روستایی استان از گاز طبیعی بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: ۱۰۱ روستا ۶ ماه اول امسال از نعمت گاز برخوردار شده اند که این رقم معادل ۷ درصد خانوار روستایی استان است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله