مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: سفر گردشگران خارجی به این استان از ابتدای امسال تا پایان آذر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۵ درصد افزایش یافت

۷۰۸ گردشگر خارجی در ۹ ماه سال گذشته به استان خراسان جنوبی سفر کردند که این آمار در مدت مشابه امسال به ۷۹۵ نفر رسید.
وی بیان کرد: گردشگران خارجی بیشتر از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند به خراسان جنوبی سفر کرده اند همچنین گردشگرانی از ژاپن، ونزوئلا، نروژ، اسلواکی، پرتغال، برزیل، مراکش، هندوستان، لهستان، چین، ترکیه، عراق و پاکستان هم تاکنون خراسان جنوبی را مقصد سفرهای خود انتخاب کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: بیشترین بازدیدها از بیابان جهانی لوت، باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند به صورت خاص بوده است.
وی اضافه کرد: گردشگران از جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان های طبس، بیرجند، نهبندان، بشرویه، خوسف، فردوس و سرایان نیز دیدن کردند.
رمضانی گفت: شاخص ترین این جاذبه ها کال جنی، باغ گلشن، روستاهای ازمیغان، اصفهک، کریت، نایبند و چشمه مرتضی علی در طبس، قلعه، باغ رحیم آباد، باغ شوکت آباد، ارگ کلاه فرنگی و مدرسه شوکتیه در بیرجند، کاروانسرا و آب انبار و کویر سه قلعه در سرایان، شهر تون، باغستان و کویر پولوند فردوس، کویر و خانه مستوفی در بشرویه، ریگ یلان و روستای دهسلم، آسبادها و کوه های مینیاتوری در نهبندان است.
وی همچنین از حضور هفت میلیون و ۴۴۰ هزار و ۹ گردشگر داخلی از ابتدای امسال تا پایان آذر در استان خبر داد و گفت: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۸۸۹ نفر بودند، حدود ۱۳ درصد افزایش را نشان می دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: گردشگران داخلی بیشتر از استان هایی مانند خراسان رضوی، اصفهان، تهران، فارس، یزد و سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه هر مسافر باید حداقل یک شب اقامت در استان داشته باشد تا به عنوان گردشگر محسوب شود گفت: یکی از اقدامات موثر سه سال اخیر برای جذب و نگهداری گردشگر در خراسان جنوبی، راه اندازی و تجهیز اقامتگاه های بوم گردی است که همچنان با قوت ادامه دارد.
رمضانی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵ اقامتگاه استان پروانه بهره برداری دارد و بیش از ۲۰ اقامتگاه نیز در دست مرمت است.
وی افزود: صدور موافقت اصولی، ساخت کمپ های گردشگری و اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران از جمله اقدامات حمایتی در حوزه گردشگری است.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی با افغانستان و ۶ استان کشور همجوار است و از حدود ۲ هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی شده فرهنگی، تاریخی و طبیعی این استان تاکنون ۸۶۰ اثر برای محافظت و نگهداری در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
همچنین باغ اکبریه بیرجند، قنات بلده فردوس، بیابان لوت و حوله بافی خراشاد میراث جهانی خراسان جنوبی هستند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله