تئاتر خراسان جنوبی، چندین سال است که انجمن نمایش بیرجند با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز عاشورا با برگزاری کاروان نمادین کربلا و نمایشی تعزیه گونه سهمی کوچک در عزاداری سالار شهیدان دارد.

امسال نیز کاروان نمادین نینوا به کارگردانی مهدی رحیمی ظهر عاشورا اجراشد . هر چه پیش آمده ایم بر خیل مشتاقان و یاریگران این حرکت که نیتشان جز ادای دین به عاشورا و فرهنگ عاشورایی نیست، افزوده شده است.هر ساله به واسطه ی دینی که برگردن اهالی فرهنگ و هنر است سعی شده است همراه برپایی مراسم عزای آقایمان در ترویج فرهنگ عاشورایی سهمی کوچک ادا کنیم.هنرمندان و بانیان این حرکت هر ساله با غذای نذری از عزاداران بزرگوار پذیرایی می کرده اند.

بخشی از این غذا نیز در بین خانواده های مستمند پخش می شده است. امسال نیز در راستای ترویج فرهنگ آزادگی که آموخته ی مدرسه ی عاشورا است در تصمیمی قابل تحسین با کم کردن هزینه و تعداد غذای نذری روز عاشورا و از محل نذورات نقدی رسیده مقدمات آزادی یک زندانی غیر عمد را با همکاری ستاد دیه و آزادسازی زندانیان نیازمند، فراهم کرده اند.

کاروان نمادین کربلا و همراهان این حرکت به امید تسری «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » و فراگیر شدن آموزه های عاشورا و امام حسین(ع) در کل زمان و مکان این نذر کوچک و آزاد سازی این زندانی را به ساحت آقا امام زمان (عج) که صاحب عزای این روزهاست تقدیم می دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله