معاون امور توانبخشی با بیان این که از ابتدای ۹۷ تاکنون ۲۷ میلیون تومان اعتبار جهت کاشت و تامین قطعات کاشت حلزون تخصیص داده شده است، عنوان کرد: در این مدت ، یک نفر کاشت حلزون و ۹ نفر از قطعات آن استفاده کرده اند.

رضازاده با اشاره به این که در سال ۹۶، به ۴۰ نفر در این زمینه خدمات ارائه شده است، ادامه داد: تاکنون هر درخواستی شده در مرحله انجام کار قرار گرفته است و امیدواریم تا آخر سال اعتبارات بیشتری در این زمینه تخصیص داده شود.

معاون امور توانبخشی به ۱۴ مرکز شبانه روزی مختص معلولان، سالمندان و بیماران روانی مرمن در استان اشاره کرد و افزود: ۶ مرکز سالمندان با ۱۳۵ نفر، ۳ مرکز توانبخشی و نگهداری از معلولان ذهنی با ۳۶۰ نفر، ۳ مرکز درمانی و توانبخشی بیماران روانی مزمن با ۱۱۰ نفر، یک مرکز معلولان جسمی حرکتی با ۱۲ نفر و یک خانه کوچک معلولان ذهنی با ۶ نفر، آماده ارائه خدمت هستند.

رضازاده با بیان این که در این مراکز خدمات توانبخشی، آموزشی ، اجتماعی ، پزشکی و مراقبت های اولیه پزشکی ، پرستاری و مراقبتی ارائه می شود، اضافه کرد: ماهیانه ۳۷۵ میلیون تومان به این مراکز یارانه پرداخت می شود. به گفته وی طبق مصوبه هیئت محترم وزیران در سال ۹۷، به مراکز شبانه روزی درجه یک، ماهیانه ۶۴۰ هزارتومان به ازای هرنفر و مراکز درجه ۲ ماهیانه ۵۸۳ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه واریز می شود.

در صورت ترخیص معلولین و سالمندان به خانه مبلغ ۱۸۰ هزار تومان ماهیانه به خانواده برای نگهداری تعلق می گیرد

معاون امور توانبخشی خطاب به خانواده سالمندان عنوان کرد: قدرزحمات سالمند خود را بدانید و از وی در منزل نگه داری کنید. رضازاده با تاکید بر این که هدف از راه اندازی مراکز سالمندان، نگهداری از سالمندان بدون سرپرست و مجهول الهویه است، خانواده هایی که برای نگهداری از سالمند یا معلول دچار مضیغه مالی هستند با استفاده از کمک هزینه ترخیص و یا نگهداری در منزل (به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان) می توانند مشکل را حل کرده و خود مسئولیت نگهداری را بر عهده گیرند وی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه فعلی تکریم والدین بسیار کم رنگ شده است و با وجود این که سالمند نیاز به مراقبت در خانواده دارد فرزندان وی از این کار دریغ می کنند. وی اذعان کرد: عملکرد خانواده ها در مقابل سالمندان به گونه ای نباشد که بگوییم تعداد مراکز سالمندان ما کم است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله