مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از افتتاح ۱۶۱ واحد مسکونی روستایی و شهری مددجویان استان طی هفته بهزیستی خبرداد

علی عرب نژاد امروز (۲۳ تیرماه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره فعالیت های سازمان بهزیستی در سه حوزه تخصصی پیشگیری، اجتماعی و مشارکت های مردمی و پشتیبانی اظهارکرد طی سال گذشته ۱۰۲ هزار نفر از سازمان بهزیستی استان خدمات دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ هزار و ۵۱۳ نفر در حوزه توانبخشی خدمات دریافت می کنند، افزود: ۸۳۹۸  نفر از مددجویان حوزه اجتماعی و ۱۰ هزار نفر در سایر حوزه‌ها از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از هشت هزار نفر از مددجویان بهزیستی مستمری بگیر و ۱۶۹۵ نفر پشت نوبت مستمری سازمان بهزیستی استان قرار دارند.

عرب نژاد یاداور شد: خانواده های یک نفره تحت پوشش سازمان ۱۴۸ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۲۴۹ هزار تومان و خانواده های سه نفره نیز ۳۲۴ هزار تومان مستمری ماهیانه از بهزیستی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: طی هفته بهزیستی امسال ۱۶۱ واحد مسکونی روستایی و شهری با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در استان افتتاح خواهد شد.

وی یاداور شد: طی سال گذشته ۱۴۱ نفر بیمه خویش فرمایی در سازمان بهزیستی استان داشته‌ایم که برای امسال نیز ۱۴۴ نفر در این حوزه پیش بینی شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: طی سال گذشته ۱۶جلسه کمیسیون صدور و نظارت ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برگزار شد که ۳۷۴ پرونده مرکز و موسسه غیردولتی و۳۱ پرونده نظارت مطرح شد.

وی افزود: در راستای نظارت بر مراکز و موسسات ۱۱ بازدید از تمامی مراکز و موسسات غیر دولتی شهرستانهای استان توسط تیم نظارت صورت گرفت که در همین راستا از تمامی مراکز و موسسات درطول سال مطابق با دستورالعملهای ابلاغی بازدید موردی توسط مدیرکل، معاونین، کارشناسان ستادی و شهرستان و روسای شهرستانها به عمل آمده است.

فعالیت ۶۰۰ موسسه دارای مجوز از بهزیستی در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶۰۰ مرکز و موسسه در استان دارای مجوزاز از اداره کل بهزیستی و در راستای اهداف بهزیستی و کمک به معلولین و نیازمندان در حال خدمت رسانی هستند.

عرب نژاد با اشاره به آخرین آمار جمع آروی فطریه و کفاره در استان ادامه داد: طی عید فطر امسال و روزهای بعداز آن حدود ۴۰ مؤسسه در زمینه برپایی پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره درسطح استان انتخاب شدند که تاکنون از ۹۰۰ صندوق موجود در ۴۰۵ پایگاه در سطح استان بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال فطریه و کفاره جمع اوری شده است.

وی بیان کرد: این مبالغ بابت نگهداری معلولان مراکز شبانه روزی، فرزندان مراکز شبه خانواده، خانواده‌های معلولان نیازمند و زنان سرپرست خانوار در راستای معیشت و لوازم ضروری و جهیزیه و سایر نیازمندهای افراد نیازمند تحت پوشش با نظارت بهزیستی استان و شهرستان ها هزینه شده است.

عرب نژاد افزود: از برکات دیگر ماه مبارک رمضان برای مددجویان و توانخواهان بهزیستی طرح میهمانی خدا بود که در این طرح با همکاری و کمک های نقدی مردم و خیرین صورت گرفت تعداد ۶۸ جلسه ضیافت افطاری برگزار و بیش از ۱۵ هزار و ۲۲۶ پرس غذای گرم سر سفره افطار و درب خانه‌های مددجویان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه این ضیافت ها با اعتباری بالغ بر با اعتبار هزینه شده بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون و ۷۰۰ هزارریالبوده است، اضافه کرد: حدود ۳۲ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی در کل استان از این طرح بهره مند شده اند.

کمک ۱۴۰ میلیون تومانی به مددجویان از طریق طرح ضیافت مهر

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از کمک بیش از ۱۴۰ میلیون تومانی به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی استان با اجرای طرح ضیافت مهر خبرداد.

عرب نژاد از طرح ضیافت مهر بعنوان یکی از طرح های موفق اجرا شده در ماه رمضان امسال یاد کرد و گفت: در این طرح که با هماهنگی‌های قبلی و احصاء نیازها و مشکلات مددجویان و معلولان جامعه هدف صورت گرفته است.

وی یادآور شد: قبل از ماه رمضان تعدادی از آنها انتخاب و مسئولان مربوطه برای رفع و پیگیری مشکل مددجو با همراهی مدیرکل، معاونین مشارکت‌ها و حوزه تخصصی مرتبط با مددجو با حضورد در منزل فرد مشکلات و کمبودهای موجود را از نزد یک لمس می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: مسئولین به صورت داوطلبی و یا با دعوت بهزیستی از ۱۷۲ خانواده دارای مشکل تحت حمایت بهزیستی در استان بازدید بعمل آوردند که ارزش ریال کمک های صورت گرفته در این طرح یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برآورد می‌شود.

تعریف ۷۰ وظیفه برای سازمان بهزیستی

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ وظیفه برای سازمان بهزیستی تعریف شده است، افزود: سه راهبرد اصلی توسعه فعالیت‌های پیشگیری از معلولیت ها، توسعه مشارکت‌های جمعی و توسعه فعالیت‌های توانمند سازی از استراتژی های این سازمان است.

عرب نژاد ادامه داد: طی سال گذشته در مجموع ۲۱۱ نفر از مشوق های بیمه ای بهزیستی استان استفاده کرده اند.

وی افزود: طی سال گذشته ۲۲۱۰ مورد پیش بینی تامین وسایل کمک توانبخشی داشته ایم که خوشبختانه ۲۷۰۰ نفر خدمات دریافت کرده‌اند.

عرب نژاد اضافه کرد: در حوزه معاونت‌های اجتماعی۳۰۶ مورد پیش بینی بیمه آتیه فرزندان را داشته ایم که توانسته ایم بیمه ۳۴۵ نفر را محقق کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان دو قلو به بالا ۵۴۵ مورد پیش بینی سازمان بوده که ۳۰۰ مورد توانسته‌اند خدمات دریافت کنند، تصریح کرد: حق سرانه پرستاری هر فرزند در این خانواده ها ۹۰ هزار تومان است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله