هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای ارزیابی قرآن‌ آموزان در دوره‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور بیش از ۶ هزار و ۵٠٠ و نود و شش نفر شرکت‌کننده همزمان با سراسر کشور ٩ اسفند ٩٧ در خراسان جنوبی برگزار شد.

ناصر نبی زاده ،با اشاره به هدف برگزاری این آزمون، بیان داشت:سنجش و ارزیابی میزان موفقیت قرآن آموزان و موسسات قرآن در فراگیری محتوا و اجرای این دوره از مسابقات از اهداف برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.

وی ادامه داد: رقابت‌های گروه حفظ قرآن کریم در ١٧ رشته شامل حفظ جزء ٣٠، حفظ جزء اول، حفظ ٣ جزء اول قرآن، حفظ ۵ جزء اول قرآن، حفظ ١٠ جزء اول قرآن، حفظ ١۵جزء اول قرآن، حفظ ٢٠ جزء اول قرآن، حفظ ٢۵ جزء اول قرآن، حفظ کل قرآن، حفظ موضوعی ١ و ٢ می‌باشد. همچنین رشته ترجمه و مفاهیم قرآن شامل ترجمه و مفاهیم مقدماتی و تدبر در قرآن، رشته سیره و معارف اهل بیت (علیه السلام) شامل مفاهیم نهج البلاغه ١ و معارف و حفظ نهج تالبلاغه و مفاهیم سجادیه و، ترجمه و مفاهیم مقدماتی و  قران کریم می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در این راستا،نوبت اول حفظ قرآن کریم ساعت ٨:٣٠ و همچنین، نوبت دوم مفاهیم قرآن/معارف اهل بیت (ع) ساعت ١٠:٣٠برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این استان گفت: استان خراسان جنوبی با بیش از ۶ هزار و پانصد و نود و شش نفر ثبت نام کننده نسبت به جمعیت،در کل کشور پیشگام است.

ناصر نبی زاده  تصریح کرد ‌٩٠ درصد از شرکت کنندگان دراین آزمون با رقم حدود ۶ هزار نفر را بانوان و ١٠ درصد را با رقم خدود ۶٠٠ نفر را  آقایان تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: همچنین بر اساس رشته های ثبت نامی بیش از ٧٠ درصد در رشته حفظ قرآن ترجمه و مفاهیم، و ٣٠ درصد در رشته های معارف اهل بیت (علیهم السلام) و  انس با قرآن کریم در این آزمون ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد هفدهمین آزمون سراسری حفظ و ترجمه مفاهیم قرآن کریم استان تصریح کرد:در شهر بیرجند ١۵٠٠ نفر در آزمون کتبی در محل دانشگاه پیام نور بیرجند شرکت کردند و مابقی در ١٢ حوزه دیگر امتحانی در شهرهای قاین، سرایان، طبس، عشق آباد، فردوس، بشرویه، نهبندان و سربیشه،زیرکوه،خوسف و طبس مسینا به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه حوزه آزمون شفاهی در شهرستان بیرجند در محل آستان مبارک شهدای باقربه در نظر گرفته شده است گفت:مرحله شفاهی برای افرادی که موفق به کسب حدنصاب قبولی در آزمون کتبی شوند در بازه زمانی یک هفته از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۶ اسفندماه جاری برگزار خواهد شد و نتایج این آزمون امشب ٩ اسفند ماه جاری در سایت www.quranedu.ir بارگذاری خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این آزمون به صورت سراسری و بدون شرط سنی برگزار شد بیان کرد:به تمام کسانی که امتیاز بالای ٧٠ کسب کنند گواهینامه معتبر و به داوطلبان بالای ٩٠ امتیاز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر و هدایای ارزنده ای اهدا خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله