حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری با بیان اینکه ماه رجب را ماه ریزش رحمت الهی دانست و اظهار داشت: ماه رجب زمینه‌ساز رشد و تعالی معنوی انسان‌هاست.

وی ماه رجب را یکی از بهترین ماه‌های سال دانست که بر اساس روایات دعا و طلب مغفرت در آن تأکید شده است، اضافه کرد: این ماه از برکات معنوی زیادی برخوردار است که همه برای برخورداری از رحمت واسع الهی باید قدر لحظات عمر خویش بخصوص در این ماه مبارک را بدانند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی از جمله مناسبت‌های ماه رجب را وفات حضرت زینب (س) ذکر کرد و بیان داشت: مراسم عزای وفات این پیام‌آور کربلا و اسوه صبر و استقامت در ۳۵ امامزاده و بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

مختاری از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این مراسمات را بهره‌گیری از سخنران، بیان فضائل و مناقب آن حضرت، مداحی مداحان ولایی و برنامه‌های متنوع فرهنگی ذکر کرد.

وی از حضرت زینب (س) به عنوان بانویی نمونه در استقامت، صبر و رشادت یاد کرد و افزود: این بانوی نمونه اسلام حق بزرگی بر گردن اسلام دارد لذا آحاد جامعه به ویژه زنان باید از شجاعت، شهامت، ولایت مداری، عفت و تقوای حضرت زینب (س) درس بگیرند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شجاعت و صبر حضرت زینب (س) ماندگاری قیام عاشورا را رقم زد، تبیین کرد: امروز بهترین الگو برای زن مسلمان چه در محیط خانه و خانواده و چه در جامعه اسلامی حضرت زینب کبری (س) است لذا زنان مسلمان باید از این اسوه صبر و استقامت الگو بگیرند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله