با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولین شهرستان سربیشه تصمیمات لازم برای احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر سربیشه اتخاذ گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این جلسه گفت: مجموعه میراث فرهنگی در بحث احداث بازارچه های دائمی و موقت صنایع دستی به دنبال انتفاع نبوده ونیست و نگاه ها توجه به یکی از ظرفیت های خوب استان است که با رونق گرفتن آن به بخشی از جامعه کمک می شود که اتفاقاً به دلایل متعددی از جمله خشکسالی های اخیر و … در شرایط سختی دارند زندگی می کنند و این اقدام می تواند زمینه ای برای بهبود شرایط اقتصادی آن گونه خانواده ها را فراهم سازد.

حسن رمضانی افزود: نگاه ما برای تحقق هرچه بهتر و سریعتر این کار خروج ساختار دولتی از تصدی گری و واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی و سرمایه گذارانی که آمادگی برای ورود به این عرصه را دارند است. البته مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مسیر با تمام توان خود از سرمایه گذاران خصوصی حمایت خواهد کرد چرا که عقیده داریم مقوله بازاریابی و فروش صنایع دستی در سطح استان ما یک مقوله جدید است و ممکن است برای افرادی که می خواهند وارد این کار شوند نگرانی های از لحاظ صرفه اقتصادی و رونق داشته باشد فلذا کمک ما می تواند زمینه دلگرمی این افراد را برای رسیدن به اهداف عالیه فراهم سازد.

رییس شورای اسلامی شهر سربیشه در این جلسه گفت: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری سربیشه با تمام توان با سرمایه گذاران خصوصی همکاری می کند و ما معتقدیم که صنایع دستی و ایجاد بازارچه ای دائمی می تواند به عنوان یک برند برای شهرمان باشد .

داریوش سمیعی گفت: طبق مصوبه شورا بخشی از محوطه پارک لاله سربیشه که در مجاورت جاده اصلی قرار دارد برای احداث بازارچه صنایع دستی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با ورود بخش خصوصی در اسرع وقت شاهد آغاز عملیات اجرایی و در نهایت بهره برداری از این بازارچه باشیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله