شرح خبر: بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل برون شهری، جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل ونقل جاده ای موضوع ماده ۱۱، تیرماه سال جاری برگزار و به تخلفات ۲۸ راننده ناوگان حمل ونقل عمومی رسیدگی، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شد .

عفت رضائی، مسئول اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با اشاره به این خبر افزود: در تیر ماه سال جاری ، یک جلسه کمیسیون ماده ۱۱ استانی برگزار و طی آن به تخلفات ۲۶ راننده ناوگان حمل ونقل عمومی استان خراسان جنوبی رسیدگی گردید.

وی درخصوص آرای صادره در این جلسه اعلام داشت : با توجه به اختیارات تفویض شده به استان، برای رانندگانی که دارای تخلف حمل ونقلی بوده اند تعلیق از یک ماه تا یک ساله کارت هوشمند رانندگان در نظر گرفته شد و اراء مربوطه ابلاغ گردید.

رضائی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش رانندگان نیزعنوان داشت: تخلف عدم رعایت شئونات و موازین اخلاقی و شرعی، مسافر گیری اطراف پایانه مسافربری، جابجائی بار بدون بارنامه، عدم مهار بار مناسب، دراختیار گذاشتن وسیله نقلیه به شخص فاقد صلاحیت، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و … از جمله تخلفات انجام شده ازسوی رانندگان حمل ونقل عمومی برون شهری بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل ونقل جاده ای و رضایت آنها، افزود: این اداره کل نظارت مستمر بر فعالیت های بخش حمل ونقل جاده ای برون شهری را دارد لذا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادها و شکایت های افراد را دریافت و به آن ها رسیدگی نماییم.
شایان ذکر است که تخلفات مربوط به رانندگان حمل ونقل عمومی برون شهری در کمیسیون ماده ۱۱ دستورالعمل صدور،تمدید،تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری با حضورمدیر کل ، نماینده صنف مربوطه، مسئول اداره حقوقی بررسی و احکام مربوطه صادر می شود.
رضائی در خاتمه یاد آور شد : درحال حاضرتعداد ۱۰۱۲۷راننده در بخش حمل ونقل کالا و مسافر داخلی بین المللی استان فعال هستند که درصد بسیار کمی ازآنان مشمول تعریف تخلف از مقررات و قوانین می گردند و به لحاظ نظم کاری و رعایت مقررات درصد نسبی تخلفات در استان پائیین می باشد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله