فرماندار درمیان گفت: برآوردهای اولیه خسارت ناشی از بارش های شدید باران و جریان سیلاب در این شهرستان ۷۰ میلیارد ریال است.

محمد بشیری زاده روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان درمیان افزود: از این مقدار ۴۵ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و ۲۵ میلیارد ریال به راه های اصلی، روستایی و عشایری شهرستان خسارت وارد شده است.
وی گفت: همچنین به تعدادی از واحدهای مسکونی شهرستان نیز خسارت وارد شده که کارشناسان بنیاد مسکن در حال برآورد خسارت هستند.
فرماندار درمیان با بیان اینکه بر اثر بارندگی شدید و وقوع سیل در شهرستان خسارت جانی نداشته ایم اضافه کرد: بارندگی های خوبی در اکثر نقاط شهرستان داشته ایم که برکات آن شامل حال دامداران و کشاورزان شهرستان در سال جاری خواهد شد.
وی گفت: ۱۶ عملیات رهاسازی گرفتاران در سیل توسط نیروهای امدادی هلال احمر انجام و در مجموع در این عملیات ها به ۷۰ نفر امداد رسانی شده است.
بشیری زاده اظهار داشت: در چند روز گذشته هفت تیم عملیاتی در شهرستان درمیان برای امدادرسانی مستقر و در حال آماده باش بوده اند.
وی ضمن تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی و مردم که با همدلی و هشدارپذیری به موقع همکاری خوبی با ستاد مدیریت بحران داشته اند اضافه کرد: همراهی مردم و دستگاه های امدادی و اجرایی شهرستان باعث شد تا خسارت های سیل به حداقل برسد.
فرماندار درمیان گفت: از ابتدای هفته جاری تا عصر روز گذشته در ایستگاه های اسدیه ۵۵ میلیمتر، خلف ۳۳ میلیمتر، درمیان ۴۷ میلیمتر، قهستان ۲۱ میلیمتر، منصورآباد ۱۵ میلیمتر، گزیک ۳۳ میلیمتر، کلاته گاویج ۶۳ میلیمتر، دستگرد ۴۵ میلیمتر و مورتیغ ۴۶ میلیمتر بارش باران به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: بر اثر این بارندگی ها روان آب و سیل در رودخانه های شهرستان جاری و مسیل ها سیلابی شده و اکثر بندهای خاکی شهرستان آبگیری شده است، همچنین حجم سیلاب خوبی وارد سد رزه درمیان شده است.
سامانه بارشی جدید از ۳ روز گذشته در خراسان جنوبی فعال شد و فعالیت آن روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در سراسر استان شدت گرفت به گونه ای که برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی مسدود شد و خسارات مالی نیز بر جا گذاشت.
بارندگی اخیر استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها تا ۱۰۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، ۳۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی پیش از شروع بارش ها به حالت آماده باش کامل درآمدند.
بنابر اعلام جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، نیروهای امدادی با توجه به اعلام حوادث بیشتر در شهرستان های طبس، سربیشه، زیرکوه، درمیان و بشرویه امدادرسانی کرده اند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله