معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پیشبرد صنعت استان نیازمند تفکرات نو است گفت: در این زمینه از پیشنهادات و نظرات بخش خصوصی استقبال می کنیم.

مشیرالحق عابدی روز دوشنبه در نشست جمع‌بندی بازدید استاندار خراسان جنوبی از هشت واحد صنایع شیمیایی واقع در شهرک صنعتی بیرجند افزود: بخش خصوصی و دولتی در کنار هم برای پیشرفت و توسعه استان بایستی همکاری کنند.

وی بیان کرد: در بازدیدهای میدانی که از واحدهای تولیدی انجام می‌شود، دستگاه‌های اجرایی با صاحبان صنعت تعامل بیشتری برقرار می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: گفتمان بخش خصوصی و دولت سبب تعامل، ارتباط گیری و برگزاری جلسات مفید و نتیجه‌گیری مطلوب می‌شود.

وی از صاحبان واحدهای تولیدی استان خواست موضوعات و مشکلاتی که با تعامل در استان می‌توان رفع کرد را بیان کنید تا با هم اندیشی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی نسبت به رفع آن اقدام شود.

عابدی عنوان کرد: در بازدید امروز موضوعاتی از جمله بازار فروش و مدیریت بازار توسط صاحبان صنعت مطرح شد، در برخی واحدها این مهم به درستی مورد توجه واقع شده بود و موفقیت ویژه‌ای به دنبال داشت که بایستی این موضوعات توسط اتاق بازرگانی به سایر واحدهای تولیدی تسری داده شود.

وی ادامه داد: بازیابی و نوسازی ماشین آلات صنعتی از دیگر مسائل مهمی بود که در بازدید امروز مطرح شد، در این زمینه نیز برخی واحدها برنامه ریزی خاصی داشتند، انتظار می‌رود سازمان صمت نگاه ویژه ای به بازسازی ماشین آلات واحدهای تولیدی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به عدم فروش محصولات کارخانجات در استان اشاره کرد و گفت: برخی محصولات یا بازار فروش ندارد یا مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر اساس دستور استاندار خراسان جنوبی و در پی آن تشکیل شورای معاونان در چند ماه اخیر، تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به خرید کالا و محصولات داخل استان شدند.

عابدی با تاکید بر اینکه باید محصولات تولیدی استان به کیفیت مطلوب برسد اظهار داشت: در معاملات خرد، متوسط و کلان سامانه ستاد برای مناقصات و مزایده دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده است که بایستی از این ظرفیت استفاده شود.

وی یادآور شد: واحدهای تولیدی مشکلاتی را بیان کردند که برخی از آنها مربوط به کل کشور است اما مباحث استانی را پیگیری و رفع می‌کنیم کما اینکه می‌توان پیشنهادات و نظرات بخش خصوصی را نیز به صورت موشکافانه به کشور پیشنهاد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برخی از موضوعات نیز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز مطرح و پیگیری می‌شود که انتظار داریم بخش غیردولتی همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

وی به نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» اشاره کرد و گفت: برای تحقق این شعار، استاندار خراسان جنوبی پنجم فروردین ۹۸ دستورالعملی برای چهار دستگاه ذیل دستگاه‌های اقتصادی استان صادر کرد.

عابدی اضافه کرد: در این زمینه دستگاه‌های اقتصاد و دارایی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی برنامه‌های زمانبدی شده در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه شده است.

وی هدف از این اقدام را ابتدا تثبیت و سپس ایجاد اشتغال جدید در استان دانست و گفت: بخش خصوصی اگر در کنار دولت و نظام باشد هر دو موفق خواهند بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: نیت، نگاه و دید استاندار بر مبنای بازدیدهای میدانی رصد مشکلات و ارتباط گیری مستمر دستگاه‌های اجرایی و صاحبان صنعت است در این صورت بسیاری از مشکلات دست و پا گیر قابل رفع خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای هفتگی از واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال استان روز دوشنبه سومین بار با حضور در شهرک صنعتی بیرجند از هشت واحد صنایع شیمیایی بازدید کرد.

در پایان این بازدید نشست جمع‌بندی مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی صنایع شیمایی فعال و نیمه فعال شهرک صنعتی بیرجند با حضور مسئولان مرتبط به منظور بیان مشکلات و راهکارهای رفع آن در محل شهرک صنعتی برگزار شد.

این نشست با ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اما استاندار قول داد نشستی با فعالان صنایع شیمیایی استان نیز داشته باشد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله