استاندار خراسان جنوبی پس از حضور در جشن لبخند ماندگار بیماران سرطانی از بخش های مختلف بیمارستان ایران مهر بیرجند بازدید کرد.

محمد صادق معتمدیان یکشنبه شب در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه که با کمک خیران ساخته شده کار بسیار ارزشمندی است. 
وی اظهار داشت: ساخت این بیمارستان با زیرساخت های لازم باعث شده که بخش قابل توجهی از مشکلات بیماران سرطانی استان حل شود. 
استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل نبود چنین بیمارستانی در گذشته بیماران مجبور بودند به استان های دیگر سفر کنند که هزینه های ایاب و ذهاب و سایر مشکلات بر رنج آنها افزوده می شد. 
وی با اشاره به راه اندازی بیمارستان ایران مهر از اواخر سال ۹۵ در خراسان جنوبی افزود: با افتتاح این بیمارستان و تجهیز آن توسط وزارت بهداشت کار بسیار خوب و با کیفیتی انجام شده است. 
معتمدیان بیان کرد: البته هنوز برخی نارسایی ها برای تکمیل شدن چرخه درمان در این بیمارستان وجود دارد که تلاش می شود از مبادی مربوطه پیگیری و رفع شود. 
به گزارش ایرنا استاندار خراسان جنوبی از بخش های مختلف بیمارستان ایران مهر از جمله بستری، ایزوله، اطفال، درمانگاه و رادیوتراپی دیدن و با کادر بیمارستان و بیماران گفت و گو کرد.
عملیات ساخت بیمارستان ایران مهر بیرجند سال ۱۳۹۰ در یک طبقه با زیربنای ۶ هزار مترمربع آغاز و هزینه های ساخت و تجهیز آن توسط خیران حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تامین شد. این مرکز دارای چهار بخش رادیوتراپی، شیمی درمانی بستری، شیمی درمانی سرپایی و سلول درمانی است.
بیمارستان ایران مهر ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید و اولین بیمار رادیوتراپی در ۱۴ تیرماه ۱۳۹۶ تحت درمان قرار گرفت. 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله