رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: لاشه یک نفر شتر به دلیل تب‌دار بودن در کشتارگاه دام نهبندان از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

محمد راه انجام  گفت منطقه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در تمام مراحل تولید و استحصال، حمل و نقل و عرضه در دستور کار دامپزشکی قرار دارد.

وی افزود: در بازرسی‌های روزانه بهداشتی از دام‌های ذبح شده در کشتارگاه دام این شهرستان، لاشه یک نفر شتر به وزن ۱۰۰ کیلوگرم به دلیل تب دار و مرطوب بودن لاشه با نظارت ناظران دامپزشکی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان به دلایل حذف لاشه این شتر در بازرسی پس از کشتار اشاره کرد و ادامه داد: درلاشه‌های تب دار لاشه ظاهری پرخون دارد و رنگ گوشت قرمز تیره است و همچنین جمود نعشی در لاشه رخ نمی‌دهد و یا سریعا ایجاد شده و زود از بین می‌رود.

راه انجام خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با توجه به نظارت‌های صورت گرفته بر روند کشتار در کشتارگاه شهرستان ۴۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی یادآور شد: از شهروندان می ‌خواهیم  از خرید گوشت خارج از چرخه نظارت دامپزشکی اجتناب کنند و هرگونه تخلفات بهداشتی درحوزه فرآورده‌های خام دامی را به واحد نظارت شبکه دامپزشکی با شماره تماس ۳۲۶۲۲۳۵۷ اطلاع دهند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله