استاندار خراسان جنوبی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛
?قرار گرفتن در موقعیت مناسب جغرافیایی و امکان دسترسی به بازارهای موجود در کشورهای آسیای میانه و نیز امکان تبدیل شدن به هاب منطقه ای ترانزیتی از ظرفیت های استان خراسان جنوبی است.

محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: خراسان جنوبی برخوردار از منابع الهی اما محروم از توجه ملی است. وی بااشاره به اینکه وجود معادن بی نظیر و برندهای منطقه ای در خراسان جنوبی این استان را شاخص کرده است بیان کرد: مطالعات زیادی در حوزه معدنی انجام نشده است اما در همین حال ۶ میلیارد تن ذغال سنگ شناسایی نشده در شهرستان طبس است. وی گفت: در شهرستان نهبندان بهترین معادن طلا را داریم که برآوردهای اولیه حکایت از ۲۰ تن طلا است. استاندارخراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه محصولات راهبردی کشاورزی در ۱۰ محصول دارای رتبه است.

معتمدیان با بیان اینکه ۱۵۰۰ اثر میراث فرهنگی و طبیعی در استان داریم گفت: جاذبه های طبیعی دیدنی در استان داریم. وی با اشاره به اینکه طولانی ترین مرز ایران با کشورافغانستان در خراسان جنوبی است  بیان کرد: خراسان جنوبی دارای راه تجاری و ترانزیت آسیای میانه است.

وی محدودیت های خراسان جنوبی را عدم احداث واحدهای فراوری محصولات راهبردی دانست و بیان کرد: سرمایه گذاری جدی در حوزه فراوری معدنی و کشاورزی در استان انجام نشده است و به دلیل عقب افتادگی تاریخی زیرساختی که داریم مشکلات عمده ای استان می باشد.

معتمدیان ادامه داد: متاسفانه یکی از آسیب های خراسان جنوبی عدم اجرای طرح های ملی، منطقه ای شرق کشور در خراسان جنوبی است. وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی دو کریدور بین المللی دارد اماحتی یک کیلومتر آزاد راه ندارد.

استاندارخراسان جنوبی کم آبی را یکی دیگر از مشکلات استان دانست و بیان کرد: طبق دستور رئیس جمهور مبنی بر توسعه خراسان جنوبی اقداماتی را انجام دادیم و سند توسعه ای استان را تدوین کردیم.معتمدیان با بیان اینکه توانمندی های خراسان جنوبی همچون نیروی های انسانی یکی از بهترین نقاط قوت این استان است گفت: از ویژگی های مناطق کویری سخت کوشی و قناعت مردم و مشارکت آنها با نظام است.

وی با ابراز امیدواری گفت: با همه گروه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تحرکی در خراسان جنوبی انجام شود. وی به سفر دکتر نوبخت به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: ۹۴۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های استان در دوسال آینده پیش بینی شده است.

استاندارخراسان جنوبی بیان کرد: سیل اخیر ۴۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های کشور خسارت زد. وی به توسعه صنایع اشاره کرد و افزود: مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه تخصیص خواهد یافت که سرجمع اعتبارات در طی دو سال ۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله