معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید فضای لازم برای استقرار و ماندگاری مسافر و تأخیر در خروج آنان از استان برای کمک به رونق گردشگری ایجاد شود.

سید کمال الدین میرجعفریان روز سه شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی افزود: اگر بخواهیم از بحث صنعت گردشگری بیشترین استفاده را داشته باشیم باید ماندگاری مسافر را افزایش دهیم که برای این ماندگاری باید کارهای فرهنگی و اقامتی و اجرایی را در استان داشته باشیم.

وی یادآور شد: باید تلاش شود که مشکلات و حوادث برون شهری و درون شهری استان به صفر برسد و مسئولان مربوط از هرگونه تلاش در این خصوص فروگذار نکنند.

وی ادامه داد: در بحث کمیسیون ایمنی راه‌ها و در شورای ترافیک به اندازه کافی تذکرات لازم در خصوص بحث ایمنی راه، داده شده و باید آسیب شناسی لازم در این حوزه انجام شود و هرجا که لازم است موضوعات تعدیل شده و اقدام اجرایی انجام شود.

وی اظهار داشت: بنا به مناسبت‌های مختلف در ماه‌های گذشته به دلیل تعطیلات و یا شرایط خاص جوی که در استان رخ داد در جلسات مختلف مطالبی را به مدیران گفتیم که از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان تقاضا داریم اقدامات به گونه‌ای مدیریت شود که این ذهنیت منفی در مسافر ایجاد نشود که استان در شرایط قرمز قرار گرفته و مسافران مقصد سفر خود را تغییر دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: هر دستگاه از حداکثر توانش برای مدیریت بحث ایمنی راه‌ها استفاده کند و از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تقاضا داریم که کار اصلاح شیب شیروانی‌ها را با جدیت ادامه دهند و از فرمانده پلیس هم می‌خواهیم که حضور ملموس و آشکار کارکنان خدوم پلیس راه را در جاده‌ها تقویت کنند.

میرجعفریان اضافه کرد: اگر بخواهیم از ظرفیت‌های استان برای ارتقای شاخص‌های بهره مندی استفاده کنیم باید از کارگروه‌هایی مثل این ستاد بیشترین استفاده شود که نیازمند اراده کاری است، نگاه به این ستاد نباید بر حسب رفع تکلیف در محدوده وظایف کاری باشد.

وی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در ستاد اجرایی خدمات سفر استان می‌تواند توسط مدیران هدفگذاری شود باید در حوزه‌های کاری خود ضمن اینکه در بخش دورن بخشی برنامه مدون اجرایی داشته باشند این ستاد را به شکلی فرابخشی نگاه کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم صنعت گردشگری ما توسعه یابد صرفاً نمی‌توان از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انتظار داشت که روی این موضوع کار کند چون این تصور خیلی تأثیرگذار نیست و این یک مجموعه برنامه‌ای است که با یکدیگر باید آن را به پیش برد و محوریت با دستگاه مربوط برای تعیین راهبردها و پیگیری‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: حضور ملموس و فیزیکی پلیس در راه‌ها هم موجب آرامش خاطر مردم ایجاد می‌کند که اگر مسائل و مشکلی باشد پیگیری می‌شود و اگر کسی به اشتباه بخواهد دچار خطا شود مدیریت می‌شود.

وی افزود: باید به مسافران و کسانی که قصد سفر دارند امنیت خاطر داده شود تا این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند، عبور صرف مسافر از استان برای ما خیلی نمی‌تواند عایدات داشته باشد و برای تبدیل مقصد سفر باید زمینه‌ها فراهم شود و ایمنی لازم، آرامش خاطر به مسافران داده شود و زیرساخت لازم که باید تأمین شود و در اولویت باشد.

میرجعفریان گفت: دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی باید با جدیت در زمینه‌هایی که در حوزه کاری آنها و در بخش مدیریت ستاد اجرایی بوده را در اولویت قرار داده و با شدت بیشتری حرکت کنند.

وی یادآور شد: باید به دنبال ایجاد نشاط روحی و روانی برای متقاضیان سفر باشیم و جذبه لازم را ایجاد کنیم و صرف اینکه گفته شود ما می‌خواهیم مقصد سفر باشیم که اتفاقی نمی‌افتد چون باید در بحث تقاضای روحی و روانی مسافران را هم بررسی کنیم که چه انتظارات و نیازمندی‌هایی دارند و در این زمینه‌ها زیرساخت‌های اولیه را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: باید فضای لازم برای استقرار و ماندگاری مسافر و تأخیر در خروج آنها از استان ایجاد شود و اگر بخواهیم از بحث صنعت گردشگری بیشترین استفاده را داشته باشیم باید ماندگاری مسافر را افزایش دهیم که برای این ماندگاری باید کارهای فرهنگی و اقامتی و اجرایی را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از حضور نداشتن نماینده صدا و سیمای استان در این نشست گفت: ظاهراً هنوز اهمیت این نشست به درستی مشخص نشده، آیا از این نشست بهتر برای معرفی استان داریم، اگر بخواهیم استان منتفع شود همه باید پای کار باشند.

میرجعفریان افزود: از هر ظرفیتی برای ارتقای خراسان جنوبی باید استفاده شود، این استان با برخورداری از تعداد زیادی آثار تاریخی و فضاهای طبیعی برای گردشگری باید بیشترین استفاده از این ظرفیت‌ها شود، اینکه چند صد میلیارد سرمایه برای یک کارگاه تولیدی هزینه شود که آنقدر برای ایجاد اشتغال مؤثر نیست هرچند نیاز است اما اگر همین طبیعت خراسان جنوبی معرفی شود ظرفیت بزرگ درآمدی برای استان ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی، آموزشی، فرهنگی و اصحاب مطبوعات تلاش کنند که خراسان جنوبی را به نوعی در سطح کشور معرفی کنند، شاید هنوز باغات و فضاهای سرسبزی که در نقاط مختلف خراسان جنوبی وجود دارد معرفی نشده و ذهنیت افراد خارج استان این است که خراسان جنوبی استانی خشک و بی آب و علف است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: به عنوان مثال شهر خضری، زیرکوه و… مناطقی بسیار سرسبز و آباد است و از هرگونه محصولات کشاورزی و باغی در این استان وجود دارد، چه کسی خبر دارد که در خراسان جنوبی شالیزار داریم و این نشان می‌دهد که این منطقه آن طور که تصور می‌شود بی آب و علف نیست، در شهرستان طبس کشت برنج داریم.

میرجعفریان گفت: در ورودی و خروجی‌های خراسان جنوبی دستگاه‌های مربوط بیشترین توان خود را برای مناسب سازی و زیبا سازی به عمل آورده و از شهرداران می‌خواهیم در این ورودی و خروجی‌ها یک نظم و انضباط و آرامش روحی دیده شود نه اینکه در ورودی شهر نخاله ساختمانی باشد و یا مشاغل مزاحم دیده شود چون رغبتی برای ورود و تکرار سفر باقی نمی‌ماند.

وی افزود: اگر شهردار به دنبال درآمد باشد نباید صرفاً به فکر این باشد که دولت به او پول دهد و باید به دنبال جذب توریست و مسافر باشد و این کار خیلی پیچیده‌ای نیست، اگر بخواهیم از این فرصت به درستی استفاده شود در بحث بهسازی معابر ورودی و نورپردازی، زیباسازی فضای سبز و… اقدامات لازم انجام شود.

وی اظهار داشت: در ورودی استان یک پیامک خوشامدگویی برای مسافران ارسال شود و توانمندی‌های گردشگری استان در حوزه تاریخی و گردشگری در این پیام بیان شود و باید مطمئن باشیم که این کار هم اثرگذار بوده و هم ارزش افزوده مضاعف ایجاد می‌کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله