مهندس علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با حضور در شرکت آب و فاضلاب استان ضمن دیدار با مدیران این مجموعه و تبریک پیشاپیش سال جدید، سالروز میلاد امام جواد (ع) و ایام ماه مبارک رجب اظهار کرد: سقایی مردم افتخار بزرگی است که نصیب کارکنان این شرکت شده است.
مهندس سید مجتبی علوی مقدم ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: به رغم وجود محدودیت های جدی در بخش آب، تلاش های صورت گرفته سبب شده کمترین دغدغه ای برای تامین آب استان نداشته باشیم.
وی با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه مدیریت مصرف و ارتباط با آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی انجام شده است، افزود: در راستای استفاده از افکار و ایده های جدید، باید فرهنگ سازی مدیریتی مصرف آب را به سمت دانشگاه ها بکشانیم تا بتوانیم با استفاده از خرد جمعی اعضای هیئت علمی و دانشجویان، در این زمینه اقدامات اساسی در استان انجام دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین می بایست در زمینه تحقیق و توسعه نیز ارتباط تنگاتنگی بین مجموعه های فنی مهندسی استان از جمله شرکت آب و فاضلاب با مراکز دانشگاهی وجود داشته باشد.
مهندس علوی مقدم با اشاره به کاهش میزان مصرف آب دستگاه های اجرایی در سال ۹۷ گفت: با ایده آل ها در این زمینه فاصله داریم که نیاز است روش های نوین استفاده از آب در ساختمان با همکاری نظام مهندسی ساختمان توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه ۹۲ درصد مصرف آب متعلق به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش مصرف در این بخش می تواند بخشی از مشکلات تامین آب را رفع نماید.
وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی آب بسیار پایین است، گفت: بیشترین اسراف آب مربوط به این است که مردم قدر آب را نمی دانند و در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه پرداخت و گفت: با تلاش کلیه همکاران در ستاد و امورهای تابعه به رغم محدودیت های منابع آبی استان و همچنین منابع مالی، پروژه ها را به پیش بردیم و در سال ۹۷ هیچ قطعی آب در شهرهای استان وجود نداشته است.
مهندس هاشمی مقدم با اشاره به اهمیت پروژه های مدیریت تقاضا از جمله نشت یابی، خواستار نگاه ویژه استانی به این مسئله برای اختصاص اعتبار شد.
لازم به ذکر است، معاونین و جمعی از مدیران شرکت نیز در این جلسه به بیان مشکلات و درخواست های خود از مجموعه معاونت امور عمرانی استاندار شدند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله