دکتر محمد مهدی مروج الشریعه روز شنبه در آیین افتتاح ساختمان شبکه دامپزشکی بیرجند افزود: هفته دولت بهانه ای به نام و یاد شهیدان باهنر و رجایی و فرصت مغتنمی برای بیان خدمات دولت و گفت و گو با مردم است.
وی اظهار داشت: آنچه مهم است اینکه در این فرصت گفت و گو ، زیرساخت های فکری، فرهنگی و مدیریتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برای آن راهبرد و راهکار بیان شود.
استاندار خراسان جنوبی افزود: این فرصت همیشه برای قوه مجریه پیش نمی آید مگر در زمانیکه به یاد شهدای باهنر و رجایی شرایطی فراهم شد تا دولت محصول زحمات روزانه و شبانه را به عنوان گزارش به مردم ارایه دهد.
وی بیان کرد: برخی از مسائلی که به اقتضای زمان مطالب، درخواست ها، همراهی ها، توقعات و در عین حال داشته ها و نواقص را خیلی صریح، روشن و شفاف به مردم بیان می کند که در چه موقعیت و شرایطی هستیم.
مروج الشریعه گفت: در ۴۰ سال گذشته موقعیت های متعددی را پشت سر گذاشته ایم و مردم نیز در جریان موضوعات بوده و معضلات خیلی سخت تر از وضع موجود را گذرانده اند در شرایطی که امکانات و تجهیزات بسیار محدود اما صفا و صمیمت بین مردم زیاد بود.
وی ادامه داد: اکنون امکانات، تجهیزات، تکنولوژی، اطلاع رسانی، آی تی، امکانات اقتصادی، زیرساختی جامعه و بنیان های فکری خیلی متحول شده است و سرعت رشد اطلاعات سرسام آور و لحظه ای شده است.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مردم از سیستم نظام جمهوری اسلامی ایران توقع به حق دارند برخی موارد خیلی سریع تر از آنچه دستگاه اجرایی بخواهد منتشر می شود اما باید با مردم به عنوان پیشانی نظام گفت و گو کنیم.
وی افزود: مردم توقع دارند در سیستم و ساختارهای اداری و مدیریتی مواردی که پیش می آید با گفت و گو حل شود خیلی سریع باید مسیر موانع و ضعف ها هموار می شد و مسیر ارایه خدمات به مردم شفاف تر می شد.
مروج الشریعه گفت: هفته دولت مخصوصا در اوضاع فعلی فرصت مغتنمی است امروز بدعهدی های آمریکا فرصتی به عنوان بازنگری در عملکرد، روش ها، زیرساخت ها، نگاه ها و سایر موارد برای جمهوری اسلامی ایران و ما فراهم کرده است.
وی بیان کرد: اینکه نگاه ها توسعه گرا باشد بسیار مهم است اینکه ما ظرفیت فکری و فرهنگی جامعه را در خدمت توسعه همان جامعه قرار دهیم از اهمیت زیادی برخوردار است تا اینکه ما هم در مسیر قرار گیریم.
استاندار خراسان جنوبی هفته دولت را فرصتی برای بازنگری در روش ها و نگاه ها دانست و اظهار داشت: آن چشم اندازی که ما ترسیم می کنیم بسیار مهم است و مردم توقع به حقی دارند.
وی عنوان کرد: صاحبان منافع فرهنگی جامعه از ما انتظار دارند در برخی روش ها و منش های خود جدی بازنگری کنیم این فرصت همیشه پیش نمی آید.
مروج الشریعه یادآور شد: امروز شرایطی برای تصمیم گیری های کلان کشور با حمایت مقام معظم رهبری وجود دارد که باید از این فرصت برای بازسازی ساختاری خود نهایت استفاده را ببریم.
وی به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این موقیعت باید به همه مدیران دستگاه های اجرایی که همیشه حامی آنها بوده و هستم دست مریزاد گفت که توانستند برای خدمت بهتر، شایسته تر و خداپسندانه تر به مردم گام بردارند.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: این فرصت را مغتنم می شماریم و با مردم صادقانه به گفت و گو می نشینیم و هرآنچه در داشته توانمندی های دولت واستانی و هر آنچه که باید به انجام برسد را صادقانه با مردم در میان می گذاریم.
وی ادامه داد: یادمان باشد بالاترین ثروت و قدرت از هر جنبه ای اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، خرده فرهنگی و سایر موارد که نگاه کنیم همه همین مردم هستند.
مروج الشریعه اضافه کرد: یادمان نرود بزرگترین مشکلی که سر راه این نظام بود جنگ هشت ساله و دفاع جانانه مردم بود که با وجود آنچه بدخواهان نظام برای این نظام چیدند اما مردم وارد جنگ شده و آن را اداره کردند.
وی اظهار داشت: شاید شرایط موجود اقتصادی کشور نعمت دیگری برای کشور از جمله نعمت بازیابی خودمان است که باید با تمام کمال به آن احترام گذاشت.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: فلسفه وجودی همه ما برای کسانی است که به عنوان تولید کننده در شرایط کنونی اقتصادی زیر بار تولید در همه عرصه ها به ویژه تامین اقلام اساسی و نیازهای اساسی کشور و استان گام بر می دارند که باید از آنها حمایت کنیم.
امروز با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ساختمان شبکه دامپزشکی بیرجند با متراژ ۵۰۰ متر مربع و هزینه کرد هفت هزار و ۵۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله