استاندار خراسان جنوبی گفت: سند جامع آب از اولویت‌های استان است که با همکاری شورای عالی آب این سند تدوین می‌شود.

محمد صادق معتمدیان یکشنبه شب در شورای معادن خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکل کم آبی در استان تهیه و تدوین این سند ضروری است.

وی با بیان اینکه عملیات ژئوفیزیک هوایی در ۲ مرحله در ۲۱ هزار متر مربع از وسعت استان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان انجام شده که قابل تقدیر است، اضافه کرد: باید زمینه فراهم شود که بخش خصوص در زمینه معادن فعال شود.

معتمدیان بیان کرد: درخواست داریم که سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی برای تکمیل اکتشافات معدنی در ۳۷ محدوده معدنی استان به وسعت ۶ هزار کیلومتر ورود جدی تری داشته باشد و در این زمینه زمان بندی مشخص با اعتبارات لازم را اعلام کند.

وی عنوان کرد: همچنین از ظرفیت بخش خصوصی و دانشگاه‌های در زمینه اکتشافات و سرمایه گذاری در بخش معادن بهره برداری لازم انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شناسایی طرح ژئوتوریسم در شهرستان‌های طبس و فردوس انجام شده و تاکنون طرح ژئوتوریسم طبس ثبت ملی شده است، اضافه کرد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کمک کند تا این طرح در این شهرستان‌ها به اتمام برسد.

معتمدیان همچنین از سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی خواست اطلاعات ژئوفیزیک هوایی استان را در اختیار محمدمهدی خطیب عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند و مشاور استاندار در امور آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار قرار دهد تا بتوانیم در طرح آمایش سرزمینی استان استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: این استان در زمینه ثبت ملی آثار طبیعی رتبه نخست کشور را کسب کرده است و زیرساخت‌های لازم در برخی از پدیده‌های طبیعی استان از جمله کال جنی، کوه‌های مریخی نهبندان و دق اکبرآباد خوسف در دست انجام است.

حسن رمضانی افزود: برای تجهیز موزه ژئوپارک بیرجند نیاز به کمک داریم و خانه بی بی مرادی در بیرجند برای موزه دیرینه شناسی و فسیل شناسی و ژئو پارک طبس را برای موزه زمین شناسی در نظر گرفته ایم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله