مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در رونق‌بخشی و پیشرفت مؤسسات قرآنی کم نگذاریم، گفت: باید زمینه‌های لازم را برای حضور شایسته فعالان قرآنی در فعالیت‌های ملی و بین‌المللی فراهم کرد.

ناصر نبی‌زاده،در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان با بیان اینکه بخشی از رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه‌های قرآن و عترت است، گفت: درخصوص تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه‌ خاصی داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۰ تا ۴۰ برنامه شاخص در حوزه قرآنی در استان برگزار شد، افزود: مسابقات و محافل تفسیر قرآن، برگزاری نشست‌های علمی و تقدیر از پیشکوتان و فعالان در حوزه قرآن از برنامه‌های سال گذشته بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال گذشته تقریباً بالغ بر یک میلیارد ریال برای فعالیت‌ها و طرح‌ها مؤسسات و در راستای کمک به فعالیت مؤسسات قرآنی ارائه دادیم.

نبی‌زاده به فعالیت ۷۶ مؤسسه قرآنی در سطح استان اشاره کرد و افزود: بخش عظیمی از چارچوب‌ها و برنامه‌های قرآنی که ما انجام می‌دهیم با همراهی این مؤسسات است.

وی با اشاره به اینکه امسال در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت تلاش کردیم تمام محدودیت‌ها را رفع کنیم، بیان کرد: تلاش کردیم این نمایشگاه یک برنامه پایدار برگزار شده و به‌عنوان فعالیت قرآنی ما در طول سال باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و اولین جلسه تکریم از فعالان قرآنی از جمله برنامه‌های شاخص قرآنی سال گذشته است.

نبی‌زاده با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان جشن رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهم‌‌ترین این فعالیت‌ها برپایی نمایشگاه قرآن و عترت است و سایر فعالیت‌ها شامل؛ نشست‌های علمی و تخصصی در حوزه قرآن و عترت، برگزاری محافل قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، جلسات تفسیر و تجلیل از فعالان عرصه قرآن است.

فعالیت ۶۱۶ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اجرای برنامه‌های خاص برای نوجوانان و جوانان، افزود: فعالیت‌های ما در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته نیز گسترش خوبی داشته و از ۶۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، ‌۵۰ تا ۶۰ درصد در مساجد روستایی و مناطق محروم فعالیت دارند.

نبی‌زاده ادامه داد: توانمندسازی مؤسسات بخشی از فعالیت‌های این اداره کل در سال جاری خواهد بود چراکه هرچه قدر مؤسسات قوی‌تری داشته باشیم، فعالیت‌های ما عینی تر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه در رونق بخشی و پیشرفت مؤسسات قرآنی کم نگذاریم، گفت: باید زمینه‌های لازم را برای حضور شایسته فعالان قرآنی در فعالیت‌های ملی و بین المللی فراهم کرد.

ی با بیان اینکه پاسداشت و قدردانی از فعالان حوزه قرآنی جز دیگر از برنامه‌های ما است، تصریح کرد: با وجود اینکه اعتبار مختصری داشتیم اما بیش از نیمی از اعتبار را به شهرستان‌ها اعطا کردیم تا مؤسسات رونق بگیرند.

سند توسعه فعالیت‌های قرآنی
نبی‌زاده ادامه داد: بخش عظیمی از مخاطبان ما در حوزه فرهنگی جوانان هستند و بخش عظیم‌تری از هنرمندان و فرهیختگان جوانان هستند بنابراین ارتباط تنگاتنگی با جوانان داریم.

وی بیان کرد: سند توسعه قرآنی استان در حوزه‌های آموزشی، تبلیغی، ترویجی و حوزه‌های فعالیتی در آن تا چشم انداز ۱۴۰۴ پیش بینی شده که امیدواریم در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به بحث گذاشته شود و بعد از نظر تکمیلی با عنوان عاملی برای حمایت از فعالان قرآنی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: امیدواریم با تصویب سند توسعه فعالیت‌های قرآنی چشم‌اندازی منسجم‌تر برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی فراهم شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله