معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت سرعت کاه امروز در مدیریت ترافیک جوابگو نیست و باید مانند مراکز سایر استان ها به سمت دوربین های کنترل سرعت پیش برویم.

سید مجتبی علوی مقدم روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به مشکلات اعتباری موجود پروژه های مدیریت شهری را می توان با تفاهم نامه های دوطرفه و تهاتر به انجام رساند در غیر این صورت دستگاه ها برای اجرای آنها به مشکل برخواهند خورد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از طرح ها در زمینه تاسیسات زیربنایی و روبنایی با مانع مواجه می شود به عنوان مثال اداره برق می تواند در قالب تفاهم نامه دوطرفه و تهاتر، نسبت به جا به جایی تیر برق اقدام کند. 
معاون استاندار خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: موانع موجود در مسیر اجرای طرح های ترافیکی با هماهنگی دستگاه های اجرایی رفع شود تا کار به مراجع قانونی نرسد. 
وی گفت: با توجه به ارزشمند بودن جان انسان ها باید برای رانندگی صحیح با برنامه ریزی دقیق، فرهنگ سازی و آموزش انجام شود لذا پلیس راهور، رسانه ها و آموزش و پرورش می توانند برای فرهنگ سازی در رانندگی با هم همکاری کنند. 
علوی مقدم با اشاره به محدودیت اعتباری در شهرداری ها افزود: البته فعالیت های انجام گرفته توسط شهرداری بیرجند در مقایسه با اعتبارات این نهاد قابل تقدیر است و در این شرایط نباید انتظار معجزه و حل یک شبه مشکلات را داشت. 
وی با تاکید بر اینکه هر گونه اقدام در شهر باید زیر نظر مشاور طرح ترافیکی باشد بیان کرد: جایگاه قانونی شورای ترافیک استان ایجاب می کند که مصوبات آن لازم الاجرا است اما به جهت بار مالی مصوبه شورا نیز لازم بوده، از طرفی انتظارات باید براساس توان شهرداری باشد تا فشار مضاعف بر این نهاد گذاشته نشود. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر همکاری سایر دستگاه ها در اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک اظهار داشت: قرار نیست بار اجرای همه مصوبات بر دوش شهرداری باشد بلکه می توان از بخش خصوصی نیز حتی برای ساخت پل های مکانیزه کمک گرفت مشروط به اینکه زمینه بازگشت سرمایه برای آنها فراهم باشد. 
وی با اشاره به اجرایی شدن دستورالعمل مدیریت تردد وسایل نقلیه باری سنگین و نیمه سنگین در محدوده های زمانی و مکانی که به صورت کشوری به استان ها ابلاغ شد گفت: ترکیبی از شهرداری، پلیس راهور، اداره کل حمل و نقل و راه و شهرسازی این دستورالعمل را منطبق بر وضع بومی استان بررسی، مطابق وضع اقلیمی، شرایط محلی احصا و در قالب یک دستور العمل دیگر به صورت خلاصه در شورا ارایه کنند.
علوی مقدم یادآور شد: اجرای این دستورالعمل در مرکز استان بسیار مهم است چرا که ورود کامیون ها و وسایط نقلیه سنگین خطرات زیادی برای شهروندان دارد اما قبل از اجرا شدن این دستورالعمل باید زیرساخت های لازم از جمله مکانی برای توقف این وسایط نقلیه آماده شود. 
وی بر تعیین تکلیف زمین های رها شده شهر نیز تاکید کرد و گفت: تمامی مالکان حقوقی و حقیقی موظف هستند با اخطار شهرداری این زمین ها را دیوارکشی کنند و اگر انجام نشد شهرداری می تواند اقدام و هزینه انجام شده را از طریق قانونی مطالبه کند. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بروز آلودگی های خاموش را یکی از عواقب توجه نکردن به این زمین های رها شده دانست و افزود: کمیسیون ماده ۷۷ یک ظرفیت قانونی برای شهرداری است که می تواند از طریق آن پس از دیوارکشی این گونه زمین ها، مطالبات خود را از دستگاه های اجرایی که به این موضوع بی تفاوت بوده اند، دریافت کند. 
وی یادآور شد: استفاده از این ظرفیت قانونی به معنای مقابله و تعارض نیست بلکه باید راه قانون را برای امنیت شهروندان در پیش بگیریم و اول هم شهرداری می تواند از زمین های استانداری شروع کند. 
علوی مقدم وجود برخی زمین ها با گودبرداری عمیق را معضل دیگر ذکر کرد و گفت: این مکان ها خطرات زیادی برای شهروندان دارد و هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شود. 
وی تاکید کرد: اگر این زمین ها از راه و شهرسازی تحویل شده و طی یک سال برای ساخت آن اقدامی نشده باید قرارداد آن فسخ و پس گرفته شود. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه ها نماینده امین مسئولان بین مردم هستند بیان کرد: اطلاع رسانی درست در این خصوص تکلیفی است که بر دوش رسانه ها گذاشته شده است. 
وی گفت: هرگونه اقدام در سطح شهر اگر به صورت هماهنگ باشد علاوه بر سرعت کار، موجب مدیریت هزینه ها نیز می شود. 
تعیین تکلیف برق بلوار امام رضا (ع) در مدت یک هفته، ارایه آمارهای مربوط به حوادث رانندگی معابر درون شهری به دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استان برای تجزیه و تحلیل، توجه به سامانه های هوشمند و گسترش آن در شهرها برای مدیریت سرعت رانندگی از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود. 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله