مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: طرح فراگیر آموزش مهارت های قبل، حین و بعد از ازدواج از سه هفته آینده در تمامی شهرستان های استان آغاز می شود

مهران سرپرست روز شنبه در حاشیه جشنواره استانی ازدواج و خانواده جوان استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم چند دستگاه اجرایی از جمله وزارت ورزش و جوانان مکلف شدند آموزش ها و مشاوره های مستمر قبل، حین و حداقل پنج سال بعد از ازدواج را ارایه دهند.
وی ادامه داد: در این راستا طرح همسان سازی دوره های آموزشی مدرسان حوزه ازدواج توسط وزارت ورزش و جوانان در حال انجام است که در این زمینه منتخبان استان نیز به سمینار کشوری اعزام شدند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اضافه کرد: مدرسان حوزه ازدواج آموزش های لازم و استاندارد را بر اساس محتوا و الگوی آموزشی طی کرده اند و از سه هفته آینده طرح فراگیری آموزشی در تمام شهرستان های استان اجرایی خواهد شد.
وی اظهار داشت: یکی از مسائل اساسی در حوزه ازدواج بحث تدریس و الگوهای آموزشی است تا مدرسان بتوانند با یک ادبیات مشترک این مهم را انجام دهند.
سرپرست یادآور شد: یکهزار و ۵۰۰ دانش آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی در سراسر کشور در این زمینه آموزش های لازم را فرا گرفتند که سهم استان ۳۰ نفر بود و اکنون ۲۱ نفر دوره را با موفقیت به اتمام رسانده اند.
وی در ارتباط با برگزاری دوره های آموزشی در حوزه ازدواج جوانان در طول سال افزود: سال گذشته ۱۳۰ دوره آموزشی در حوزه ازدواج جوانان برگزار شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: امسال برای ۲۰۰ دوره آموزشی برنامه ریزی شده است که بر اساس درصد جمعیت جوان هر شهرستان نسبت به کل استان برنامه ریزی می شود تا بتوان منابع را به شکل متوازن توزیع کرد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره استانی ازدواج اظهار داشت: هر ساله در سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و علی(ع) به عنوان هفته ازدواج در سراسر کشور به صورت نمادین برنامه های متنوعی از جمله جشنواره ازدواج برگزار می شود.
سرپرست افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی، جشنواره ازدواج در تمامی شهرستان ها، برگزاری سمینارهای آموزشی ازدواج، نشست جوانان و مسئولان از دیگر برنامه های هفته ازدواج در استان است.
وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری جشنواره های ازدواج آسان به عنوان یک فرهنگ و موضوع بنیادی ازدواج جوانان مورد توجه مسئولان و خانواده ها قرار گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی همچنین از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال به زوج های جوان خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب طرح های کارآفرینی در ۲ بخش صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت پرداخت می شود.
وی ادامه داد: تفاهم نامه مورد نظر در این زمینه منعقد و ابلاغیه آن به فرمانداران و روستای تمامی ادارات استان ارسال شده است و در کارگروه اشتغال به آن پرداخته خواهد شد.
سرپرست یادآور شد: در این ارتباط تسهیلات چهار درصد در بانک رسالت ۳۰ میلیون تومان و صندوق کارآفرینی امید ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله