مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛در راستای توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری، دینی و قرآنی همکاری و مساعدت همه دستگاه های اجرایی را لازم و ضروری برشمرد و بیان داشت: باید از همه ابزار ها در ارتقاء فرهنگ و هنر استان استفاده کنیم.

 

ناصر نبی زاده صبح امروز ٢٩ مهرماه جاری در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی ادارات شهرستان های تابعه با بیان اینکه باید بتوانیم ظرفیت های جدیدی را در حوزه فرهنگ و هنر استان ایجاد کنیم گفت: انتظار من از شهرستان های استان این است که با تعامل و هم فکری با مجموعه این اداره کل ،به سمت توانمند سازی بیشتر حرکت کنیم و بستری حرفه ای تر در حوزه فرهنگ و هنر در استان بوجود آید و این حاصل نخواهد شد مگر با برنامه ریزی و مشورت که باید به طور مستمر انجام گیرد.

 

وی با بیان اینکه تهیه برنامه جامع به منظور پیگیری مطالبات و افزایش همکاری با سایر نهادهای دولتی به منظور افزایش برنامه های فرهنگی و اجتماعی می تواند ارزشمند باشد تصریح کرد: در دوران کاری در مجموعه اداری خود باید قدر فرصت به وجود آمده در راستای خدمت رسانی بی منت به مردم را بدانیم، وظیفه شناس باشیم و به اموری که به ما واگذار شده است به نحو احسن عمل کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر توجه به کلان پروژه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و بیان داشت:دستگاه های اجرایی وابسته به این اداره کل استان مکمل همدیگر هستند و در برگزاری باشکوه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در استان، این نهادها باید همکاری های همه جانبه داشته باشند.نبی زاده با بیان اینکه شورای فرهنگی عمومی از جایگاه بسیار ویژه و حساسی برخوردار است چراکه این شورا مباحث فرهنگی کلان جامعه را رصد و بررسی می کند گفت: اصلاح فرهنگ عمومی اگر محقق نشود اهداف نظام اسلامی تحقق نخواهد یافت، پس باید صاحب نظران و اصحاب فکر و اندیشه در مورد مشکلات و فرهنگ های غلط و آسیب ها را در هر منطقه شناسایی و به دنبال آن چاره اندیشی کنند.

 

نبی زاده ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی با آن بخش از فرهنگ عامه مردم بر اساس قانون سر و کار دارد چرا که این شورا ناظر بر رفتار عمومی مردم است و چون نمی تواند یک نسخه واحد برای مشکلات موجود در مناطق را داشته باشد، لذا شورا باید در هر منطقه بر اساس اولویت ها و ویژگی های خاص همان منطقه شکل بگیرد.

 

وی با تاکید برتشکیل به موقع جلسات شورای فرهنگ عمومی خواستار توجه جدی مسئولان عضو این شورا شد و بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی زمانی موفق است که مصوبات آن درون جامعه قابلیت اجرایی داشته باشد.

 

نبی زاده خاطرنشان کرد:تمام شوراهای فرهنگ عمومی باید دارای شورای علمی و مشورتی باشند چرا با بارش فکری توسط صاحب نظران و صاحبان اندیشه موضوع و مشکلات استان و شهرستان بهتر رفع می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان از ترسیم سند چشم انداز ۴ ساله فرهنگ و هنر استان خبر داد و با تاکید بر اینکه جنس کار فرهنگ بسیار متفاوت با دیگر حوزه هاست،گفت: طرح های کارشناسی شده و موثری که منجر به ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر استان شود حمایت خواهند شد.

 

بنابراین این گزارش؛در این جلسه هر یک از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه گزارشی از برنامه ها و نیازهای فرهنگی و هنری شهرستان های مربوطه را به لحاظ زیرساختی و اعتباری بیان نمودند.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله