نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بالاترین هنر را خودسازی انسان عنوان کرد و گفت: هرچند همه هنرها در جای خود ارزشمند است؛ اما بالاترین هنر خودسازی است و آنچه که برای انسان بعد از مرگ می ماند همین هنر خودسازی است.

 

یت الله «سید علیرضا عبادی» ظهر امروز (٢۴ مرداد ٩٨) در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین و تنی چند از کارکنان این اداره کل ،جمعی از هنرمندان در حاشیه رونمایی از سه پوستر خوشنویسی با موضوع غدیر و  افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی «مشق عشق ولایت»  ویژه دهه امامت و ولایت، بیان داشت: انسان دارای استعدادهای ناشناخته و پنهان زیادی است که چنانچه کشف شود، می توان از آنها بهره های زیادی برد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مثال‌هایی از انواع هنرها از جمله خوشنویسی و خطاطی اشاره کرد و بیان داشت: غالبا این طور است که انسان در کارهای هنری، اثرگذاری را روی مواد خارج از چارچوب خودش می گذارد، اما بالاترین هنر آن است که این سازندگی بر روی نفس و درون انسان باشد.

 

آیت الله عبادی در توضیح موضوع خودسازی، در همین زمینه تاکید کرد: چنانچه استعداد فکری انسان از او فردی بسازد که با آن فکر گرهی از مشکلات مردم باز کند و یا با اخلاقش برای دیگران کارساز باشد، این بسیار ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

 

وی بارزترین نمونه اخلاق خوش را پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و ائمه اطهار علیه السلام دانست و گفت: خدای متعال در قرآن، پیغمبر اکرم را با صفات « وَ اِنَّکَ لَعَلَی‌ خُلُقٍ عَظیم،» ستوده است، این نشان می دهد اخلاق بالاتر از هر زیبایی است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ممکن است افرادی در زندگی خیلی از نظر مادیات وضعیت خوبی نداشته باشند، اما اخلاق آنها انسان را جذب می کند، اظهارداشت: نمونه بارز این موضوع مرحوم شیخ رجبعلی خیاط است که با اخلاق متواضعانه خود خیلی ها از دوست و دشمن را شیفه خود کرد.

آیت الله عبادی، اخلاق حضرت علی علیه السلام را افتخار دین اسلام دانست و گفت: امروز می بینیم نه تنها مسلمانان، بلکه خیلی از غیر مسلمانان در مقابل حضرت علی علیه السلام متواضع هستند و این یک افتخار برای ما است که باید بیش از همه از آن محافظت کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام که فرمودند « کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً»، گفت: امانت و صداقت دو ویژگی بارز حضرت علی علیه السلام است که امروز شیعه هم به امانت و صداقت شناخته می شود و این یک هنر است که باید آن را حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: هسته مرکزی که مسلمانان باید به آن توجه داشته باشند، زیبایی سبک و شیوه زندگی پیغمر و حضرت علی علیه السلام است که فرمود؛ «أَنَا وَ عَلِی أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّه؛ من و علی دو پدر این امّت هستیم.»

آیت الله عبادی بالاترین هنر را خودسازی انسان عنوان کرد و گفت: هرچند همه هنرها در جای خود ارزشمند است؛ اما بالاترین هنر خودسازی است و آنچه که برای انسان بعد از مرگ می ماند همین هنر خودسازی است.

در ابتدای این مراسم «ناصر نبی زاده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از رونمایی از سه پوستر ویژه عید غدیر در دفتر نماینده ولی فقیه خبر داد و گفت: این پوسترها به همت سه تن از خوشنویسان استان نوشته شده است.

در ابتدای این مراسم «ناصر نبی زاده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از رونمایی از سه پوستر ویژه عید غدیر در دفتر نماینده ولی فقیه خبر داد و گفت: این پوسترها به همت سه تن از خوشنویسان استان نوشته شده است.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دهه ولایت برنامه های خوبی از جمله شب شعر، کرسی آزاد اندیشی و نشست های بصیرتی را در مساجد خواهد داشت که بیشتر این برنامه ها به همت کانون ها در مساجد برگزار می شود.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله