ان روزها، مصادف است با شهادت مولای عشق و عدالت، مولای حلم و سیاست، مولای سکوت و دیانت. ای روزها، گویی تعبیر حضرت  علی (ع) در خطبه‌ها و کلامش، در بند بند جامعه‌ی ما خودش را نمایان می‌سازد. این روزها، انگار کوفه‌ایی ساخته‌ایم برای  بی‌وفایی.

این روزها، سخت است حمایت از تفکری که سال‌ها در پس سیاست دولتمردانی مانده بود که خواسته یا ناخواسته، خود واطرافیانشان در طی هشت سال، دست به تاراج آن زده‌اند.

این روزها، تدبیر، امید مظلوم است و صدای تغییرات و اصلاحات در جامعه، عمروعاص‌ها را بیدار کرده است. گویی اینان در پی کوفه کردن این سرزمین هستند. گویی برایشان دین و دنیا تعریف خارج از معقولات دارد و فقط صدای زمزمه خودشان را می‌شنوند .

نباید پا کشید از تفکر تغییرات و اصلاحاتی که دولت با رای قاطع مردم بدست آورده است. رأیی که مورد مقبول ارکان نظام می‌باشد. این روزها باید در کنار استانداران و دولت‌مردانی از جنس استاندار خراسان جنوبی بود تا قطار اصلاحات و تغییرات در این سرزمین افول کرده، دوباره جان بگیرد.

شاید باورش سخت باشد که گاهی چونان کوفه و مردمش در مورد مسئولین خود رفتار می‌کنیم. این روزها گاهی چنان در پی بهانه‌ایم که هر حرف و سخن علی‌‌واری را دستاویز قرار می‌دهیم برای منافع خود و تعبیر می‌کنیم برای راهبرد تفکرات عمروعاص‌گونه.

این روزها کوفه نباشیم …………..

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله