این روزها در فضای استان، گاهی شاهد تخریب عده‌ای توسط عده‌ای دیگر هستیم . شاهد خرده گرفتن عده‌ای بر آراء و تفکرات دیگران. این روزها همه افراد چه آنان که در جبهه تفکر دوم خردادی و اصلاح‌طلب هستند و چه آنان که منتسب به راست و موتلفه و کارگزاران  , و از هر طیف سیاسی که در نظام به رسمیت شناخته می شوند هستند، غایت ارادتشان به ولایت است و امرپذیری از رهبر و مقتدایشان. باید شک کرد به تفکر کسانی که ولایت را برای خود مصادره کرده‌اند و در ورای شعار ولایت‌پذیری به تفکرات مختلف در کشور توهین می‌کنند و اصول اخلاقی را برای جلب نظر عده‌ای خاص زیر پا می‌گذارند.

گویی وحدت کلمه و اطاعت از مقتدای این کشور صرفا برایشان بازیچه است که تفکرات دیگرانی را که آنها هم در راه ولایت گام برم‌ دارند و مدیران مجموعه‌های این کشور هستند را به سخره بگیرند.

حال اگر یک فرماندار اصلاح‌طلب باشد، قرار نیست که بر ولایی بودنش خدشه‌ای وارد شود. همه جبهه‌های سیاسی برای پیشرفت و بقای نظام به یکدیگر نیاز دارند و چنانچه هر کدام از آنها در صدد حذف دیگری برآید به اصل نظام خدشه وارد می‌کند. گروه ها و نخبه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی از سرمایه های نظام هستند حال می خواهد از نظر تفکری به هر طیف سیاسی مورد قبول نظام باشند .

این را همه می‌دانند و می‌دانند که این روزها استان خراسان جنوبی به جای های و هوی رسانه‌ای، نقد منصفانه می‌خواهد، نه نقد بر پایه تخریب. شاید اگر رسانه‌هایی که بر اساس منش سیاسی جهت‌دار در استان شکل گرفته‌اند به جای اینکه ساعت‌ها بنشیند   و در این موقعیت حساس، بر تخریب و وحدت‌شکنی برای گروه‌های سیاسی و اشخاص فکر کنند، بر تحلیل‌های تخصصی تمرکز کنند تا گره‌گشای کار مردم باشند این استان گلستان می شود، در همین وضعیت اقتصادی موجود .

این روزها جنگ جایی دیگر است. جنگ با رسانه‌های معاند بیگانه است نه خودی‌ها. این روزها وحدت همه با هر تفکری معادل پیروزی و سربلندی ایران اسلامی  است و اگر این وحدت به هر دلیل دچار خدشه گردد، دشمن به مقصود خود رسیده است. دشمنی که از راه فرهنگ و اقتصاد و فشارهای اقتصادی و سیاسی وارد شده است نه توپ و تفنگ. پس به جای گیر دادن به یکدیگر و توهین بر تفکرات یکدیگر  باید به فکر وحدت بود، ان هم به دور از هر گونه «زنده باد و مرده باد» و این وحدت در سایه ولایت‌پذیری شکل می گیرد، در سایه احترام به همدیگر، نه چیز دیگری. این کشور متعلق به همه تفکرات سیاسی است و همه تفکرات سیاسی بر ولایت پذیری اتفاق نظر دارند. تنها چیزی که در این مرحله حساس از وضعیت سیاسی کشور، به آن نیاز داریم تا بتوانیم جلوی حملات نرم و مخملی دشمن بایستیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله