امام جمعه موقت بیرجند گفت: انقلاب اسلامی به منطقه امید و بیداری را تزریق کرده و برای دنیا خیر و برکت داشته است.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: نظام اسلامی برخاسته از انقلاب الهی پیامبر اسلام (ص) بوده و طبق آن الگوی کامل ایجاد شده است.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه امسال گفت: نظام الهی پیامبر (ص) عالی ترین نظام بود اما صدماتی مثل فاطمیه، کربلا، جنایت های بنی امیه و بنی عباس را هم داشت که این صدمات در برابر خدماتی که پیامبر انجام و مردم را از خرافات، جهالت، بت پرستی، جنگ و جدال و انحرافات نجات داد، قابل مقایسه نبود.
خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: صدمات، مربوط به اسلام و قرآن نبود بلکه به یک عده دنیاطلب، قدرت طلب و غفلت توده مردم مربوط بود.
وی با بیان اینکه نباید هرگز اسلام را زیرسئوال ببریم گفت: نظام پهلوی ادامه نظام شاهنشاهی دو هزار و ۵۰۰ ساله بود و نظام شاهنشاهی هم خدماتی داشت و کوروش ها و نادرها در دوره هایی قیام کرده و افتخاراتی آفریدند اما این خدمات در برابر صدماتی که نظام شاهنشاهی در این صدها سال به کشور ما زد، ناچیز است.
حجت الاسلام مختاری گفت: ایران تمدنی بزرگ بود که آن را به کشوری کوچک تبدیل کردند و وقتی ملت ایران انقلاب کرد مستعمره آمریکا و جولانگاه پرتغال، انگلستان و آمریکا شده بود.
وی بیان کرد: نظام سلطنتی، کشور را به یک مستعمره تبدیل کرد و این صدمه قابل مقایسه با خدماتی که ممکن است بعضی سلاطین کرده باشند، نیست؛ این صدمات ناشی از نظام فاسد سلطنتی است چون شاه مملکت یا بر اثر ارث و قلدری یا دست نشانده بودن استعمار تعیین می شد و هر سه راه غلط و فاسد است.
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: ۲ تفکر غالب در خصوص انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون وجود دارد و تفکر نخست این است که همه گذشته را سیاه نمایی کرده و دستاوردها را ناچیز می شمارد، به مرم القای پشیمانی و ندامت می کند و آنها را برای شورش و آشوب تحریک می کند.
وی چنین تفکری را مربوط به دشمنان مغرض و دوستان نادان دانست و گفت: پشت تفکر یادشده مثلث شوم استکبار جهانی، صهیونیسم بین المللی و ارتجاع عرب منطقه قرار دارد که در اجلاس های مختلف با زر و دلار ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی و با تزویر رسانه ای تلاش دارند خورشید حقیقت انقلاب اسلامی را پنهان کنند.
حجت الاسلام مختاری افزود: در ۴۰ سال گذشته نشان داده شد که تلاش های استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش مذبوحانه ای است و هیچ وقت به جایی نمی رسد.
وی گفت: بنده خطاب به دشمنان نظام و انقلاب همان سخن اباعبدالله الحسین (ع) را می گویم که اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید و منصف بوده و برکات ۴۰ ساله انقلاب را دیده و صدمات استکبار و صهیونیست و ارتجاع را برای منطقه ببینید.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال برای داخل و کشور دین، دیانت، ایمان، استقلال، پیشرفت علمی و دستاوردهای فراوانی داشته و تفکر ناب توحیدی و مردم سالاری دینی را به جهان بشریت عرضه کرده است.
وی گفت: در این ۴۰ سال و قبل آن استکبار و صهیونیست برای دنیای بشریت غیر از قتل، غارت و خشونت چه دستاوردی داشته لذا استکبار منطق نداشته و افراد منتقد و مخالف را با اره تکه تکه می کند و یک خانم آمریکایی الاصل محجبه را به جرم اینکه در یک شبکه تلویزیونی مربوط به ایران کار می کند بدون هیچ جرم دیگری با او بدرفتاری می کنند.
حجت الاسلام مختاری تفکر دوم در خصوص انقلاب اسلامی را منطبق بر واقعیت و مفید برای کشور دانست و افزود: در این ۴۰ سال کامیابی ها، موفقیت ها و دستاوردهای بزرگ و افتخارآمیزی داشتیم، هرچند ضعف ها و صدماتی داشته که باید آنها را اصلاح کنیم.
وی اظهار داشت: هیچ نظامی در جهان سفید یا سیاه مطلق نیست و برای قضاوت کردن در خصوص حکومت ها و نظام ها باید نقاط قوت و ضعف را کنار هم بگذاریم و ببینیم خدمات این حکومت بیشتر بوده و اگر این نظام نبود اوضاع بهتر یا فاجعه آمیز بود.
خطیب جمعه بیرجند گفت: باید بررسی شود منشا صدمات، ذات حکومت یا تحمیلی بوده و با این دو ویژگی می توان یک حکومت را به شکل منصفانه قضاوت کرد لذا اعتقاد ما بر این است که خدمات نظام اسلامی به مراتب بیشتر از صدماتی بوده که بعد از انقلاب ما دیدیم و هرگز قابل مقایسه نیست و اگر انقلاب اسلامی نبود امروز فاجعه بود و از دین و دیانت، عزت و استقلال خبری نبود و نوکر صد درصد دنیای استکبار بودیم.
وی تصریح کرد: هرچند ممکن است صدمات و ضعف هایی باشد اما این صدمات مربوط به ذات انقلاب و نظام و اسلامی نیست بلکه منشا تحمیلی دارد و منشا اول آن فتنه های استکبار است.
حجت الاسلام مختاری گفت: منشا دوم، قصور و تقصیر دوستان داخلی از حاکمان و مسئولان تا توده های مردم است و منشا سوم علل و عوامل طبیعی است که هیچ کدام از این مشکلات مربوط به ذات انقلاب نیست.
وی افزود: با وجود همه ضعف ها نظام اسلامی بهترین نظام جهان است و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) حفظ آن از اوجب واجبات است.
امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: نظام طاغوت مزدور پهلوی صدمات زیادی به ملت ایران زد و صدمات آنها قابل مقایسه با خدمات ناچیز آنها نیست که این صدمات هم ریشه در ذات فاسد حکومت پهلوی داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش شهادت حضرت زهرا (س) را از مناسبت های هفته ذکر کرد و گفت: از همه مردم مومن و متدین خراسان جنوبی تقاضا دارم قدر این فرصت طلایی ایام فاطمیه را بدانند و مردم مومن و متدین را با حقایق فرهنگ فاطمی و حقایق دین، قرآن و اهل بیت به خوبی آشنا کنند تا مردم شریف ما گرفتار فتنه های شیاطین انس و جن و فرقه های انحرافی استکباری و شیطانی امروز نشوند.
حجت الاسلام مختاری گفت: بهترین فرصت برای نجات مردم و جوان ها از وسوسه های شیطانی و فتنه های آخرالزمانی مجالسی است که با نام و یاد فاطمه زهرا (س) و فرزندان ایشان برگزار می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله