مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا به امروز در مجموع ۲۵۸ هزار نفر در سراهای اقامتی سطح استان از جمله مدارس، بقاع متبرکه، مجموعه‌های آب درمانی، کمپ‌های موقت و اقامتگاه‌های بوم گردی اقامت داشته‌اند.

حسن رمضانی، امشب ۲ فروردین، در بازدید از ستاد تسهیلات نوروزی استان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: خوشبختانه استقبال مسافرین نوروزی از اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری سطح استان در نخستین روزهای تعطیلات بسیار مطلوب و خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها ظرفیت هتل‌ها تکمیل شده است، افزود: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا به امروز در مجموع ۲۵۸ هزار نفر در سراهای اقامتی سطح استان از جمله مدارس، بقاع متبرکه، مجموعه‌های آب درمانی، کمپ‌های موقت و اقامتگاه‌های بوم گردی اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه نوروز امسال برنامه‌های بسیار متنوعی برای مردم استان و مسافران پیش بینی شده است، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های نوروزگاه در باغ تاریخی اکبریه، قلعه تاریخی بیرجند و روستای حسین آباد خراشاد از اهم برنامه‌های نوروز است.

رمضانی ادامه داد: در این اماکن انواع صنایع دستی، هنرهای بومی و محلی و انواع غذاهای سنتی برای معرفی آیین و رسوم و فرهنگ مردم استان ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵۰ هزار نفر شب اقامت برای مسافرین نوروزی در سطح استان فراهم شده است، اظهار کرد: ۱۵۰ اثر تاریخی نیز در این ایام آماده بازدید علاقه‌مندان و گردشگران خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نرخ رشد گردشگران در سال‌های اخیر بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: طی ۱۵ روز نوروزی سال گذشته یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر در استان اقامت داشته‌اند.

رمضانی با اشاره به اینکه ۴۰۵ غرفه بازارچه‌های صنایع دستی در این ایام در سطح استان فعالیت خواهند داشت، یادآور شد: در این ایام ۴۵ سیاه چادر و ۳۵ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله