بالغ بر ۶ هزار نفر از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر، بیانیه حمایت از دکتر حسن روحانی را در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری امضا کرده‌اند. هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، اهل قلم، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و منتقدان ازجمله امضاکنندگان بیانیه‌های حمایتی بوده‌اند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، موج حمایت هنرمندان از دکتر حسن روحانی ادامه دارد. استقبال هنرمندان در حمایت از دکتر حسن روحانی با امضای بیانیه‌های مختلف مدتی‌ست که آغاز شده است.

تاکنون بالغ بر ۶ هزار نفر از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر، بیانیه حمایت از دکتر حسن روحانی را در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری امضا کرده‌اند. هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، اهل قلم، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و منتقدان ازجمله امضاکنندگان بیانیه‌های حمایتی بوده‌اند.

در میان امضاکنندگان، اسامی هنرمندان نویسندگان و چهره‌های شاخص عرصه فرهنگ و هنر به چشم می‌خورد. اخبار تکمیلی در این باره و فهرست نهایی اسامی هنرمندان حامی دکتر حسن روحانی به زودی اعلام می‌شود.

در فرازى از بیانیه‌ای که توسط هنرمندان حوزه‌های مختلف امضا شده، این‌طور آمده است:

«…{ما} به ایران می‌اندیشیم،

به ایرانی که در چشم جهانیان جایگاهی داشته باشد که شایسته آن است،

به ایرانی که شهروندان شریفش از آرامش، امنیت، احترام، امید به زندگی و رفاهی برخوردار باشند که شایسته آنند.

به ایرانی پاک از دروغ، نیرنگ و عوام فریبی،

به ایرانی که در آن نویسندگان، هنرمندان و اهالی قلم بدون هراس از محدودیت‌های غیرقانونی، به آفرینش، خلق و نشر ادبیات و هنر خویش بنشینند و امید داشته باشند آنچنان که شایسته است قدر بینند و بر صدر نشینند و مطمئن باشند کار اهل فرهنگ به خودشان سپرده می‌شود.

ما با تکیه به تمامی این باورها، در انتخابات ریاست جمهوری به دکتر حسن روحانی رای می‌دهیم که با تمام محدودیت‌ها، فشارهاو موانعی کهوجود دارد، برای تحقق این باورها، گام‌ برداشته‌اند و امید آن داریم که در دورۀ جدید ریاست جمهوری خویش، بیش از پیش به وعده‌های خود و مطالبات به حق اهالی فرهنگ و هنر پای بفشارند و در دفاع تمام قد از قانون و حقوق مردم در همه‌ی سطوح آن، از پای ننشینند.

صدای فرهنگ در دولت جدید طنین بیاندازد، مطالبات اهالی فرهنگ بیش از پیش شنیده شود و دست معارضان و خشونت‌طلبانی که سد راه رشد و اعتلای فرهنگ و هنر هستند، از دامن سرزمین ما کوتاه شود.»

امید که این حمایت بى‌نظیر همراه با نگاه انتقادی و مطالبه‏‌محور این افراد پشتوانه‌ی حمایت‌هاى دیگر شود و با رسیدن به پیروزى، همه مردم ایران در چشیدن طعم شیرین نتیجه حرکت‌هاى مدنى شریک هم باشند. همنشینی چهره‌هایی همچون ابوتراب خسروی،‌ احمد پوری، مژده دقیقی، لیلی گلستان، عباس مخبر. حمید امجد، حسین پاکدل، مبترا الیاتی، مصطفی رحماندوست، مهرداد اسکویی، احمد اکبرپور، بلقیس سلیمانی، ناهید طباطبایی، سهیل محمودی، شهرام اقبال‌زاده، سعید عقیقی، سودابه سالم، پروین سلاجقه، فرشته صدر عرفائی، لیلی رشیدی، رویا صدر، وحید نصیریان، غلامرضا امامی، اسدالله امرایی، مازیار میری، امیر سحرخیز،‌ عبدالجبار کاکایی. شهلا انتظاریان، محمدعلی شامانی، فریدون عموزاده خلیلی، امیرشهاب رضویان، نگار اسکندرفر، محبوبه نجف‌خانی،   ساعد باقری، افشین علا، جعفر ابراهیمی‌نصر(شاهد)، علی عبداللهی، آریا آرام‌نژاد، ستاره اسکندری، محمدحسن شهسواری، امیر دژاکام، مهدی حجوانی، سیدعبدالجواد موسوی و بسیاری دیگر از نام‌ها که در ادامه فهرست امضاکنندگان بیانیه می­‌خوانید، سرچشمه تلاش‌های بعدی ما برای پیروزی و پس از آن رسیدن به حال بهتر و شرایط شایسته‌تر اهالی فرهنگ خواهد بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله