ئیس دانشگاه بیرجند گفت: با توجه به تدوین سند چشم انداز دانشگاه تا ۱۴۰۴، برای رسیدن به رنکینگ ۱۵ کشوری و رتبه زیر هزار جهانی، ۱۰۰ درصد اعتبارات پژوهشی تخصیص خواهد یافت.

احمد خامسان شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه بیرجند افزود: پژوهشگران نباید دغدغه اعتباری برای پژوهش داشته باشند و دانشگاه بیرجند در این زمینه از هیچ تلاشی چشم پوشی نخواهد کرد.
وی گفت: وجود آموزش عالی در مناطق بنا بر تربیت نیروی انسانی به تنهایی نیست زیرا باید بقا و امنیت پایدار منطقه را تامین کند که با توسعه پژوهش هدفمند محقق خواهد شد.
رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد فرایند مربوط به پژوهش تا حد امکان تسهیل شود اما به یقین این برنامه در هدف گذاری سند چشم انداز ۱۴۰۴ خلاصه خواهد شد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیرجند هم گفت: پژوهش باید براساس نیازمندی های روز و هدف گذاری معین و مدون صورت گیرد که با توجه به شعار پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی باید در این راستا حرکت کرد.
حمیدرضا نجفی افزود: در ارتباط با امور پژوهش و فناوری برنامه ریزی و الزامات تبدیل دانش به فناوری، علم و محصول رو به بالندگی مد نظر است و تدوین نقشه جامع پژوهشی، حمایت مالی، ارتقای جایگاه دانشگاه، توسعه فعالیت های بین المالی و تجاری سازی دنبال می شود.
وی بر لزوم ارتقای رتبه بندی پژوهشی دانشگاه در رنکینگ های مختلف تاکید و تصریح کرد: برای مثال در رتبه بندی تایمز ۶۵ درصد از رتبه بندی ها به پژوهش مرتبط است اما متاسفانه در وضعیت خوبی قرار نداریم.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در بخش پژوهشی و ارتقای رنکینگ دانشگاه می توانیم تاثیرگذار باشیم گفت: ارتقای دانشگاه پیشرفت پژوهشگران را به دنبال خواهد داشت.
وی ارتقای جایگاه پژوهشی، نگهداری زیرساخت ها، اصلاح فرایند ها و افزایش بهره وری دانشگاه را از برنامه های یکساله حوزه پژوهش و فناوری عنوان کرد و افزود: امیدواریم با مشارکت بیش از پیش پژوهشگران بتوانیم نقش موثری را در این زمینه ایفا کنیم.
در این آیین با حضور حجت الاسلام سید علی عماد رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از ۳۴ پژوهشگر نمونه دانشگاه بیرجند تجلیل شد.
۲۴ تا ۳۰ آذرماه هفته پژوهش نام دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله