اکران برخی از فیلمهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در بیرجند با استقبال خوب تماشاگران مواجه شده است.

؛معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: استقبال خوب مردم برای تماشای فیلمهای جشنواره سبب شده تا ظرفیت سالن از ٢۵٠ نفر تا ٣٠٠ نفر در برخی سانسها برسد.

وی جذب مخاطب استانی برای فیلم‌های مطرح کشوری در جشنواره فیلم فجر را گامی مهم برای رشد سینماهای استان معرفی کرد و اظهار داشت: امکان دیدن فیلم‌های اکران اولی هم‌زمان با تهران برای مردم دیگر استان‌ها و استقبال بالا از این رویداد فرهنگی به‌ طو رقطع دید ویژه کشوری را برای سینماهای استان به همراه خواهد دشت.

سید علی زمزم تصریح کرد: تجربه خوب سال‌های گذشته در برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان سبب شد که امسال نیز این موقعیت ویژه برای مردم استان فراهم شود و با این استقبال بالا، امکان بیشتر شدن فیلم‌های دیگر جشنواره نیز در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی در خصوص جدول زمان‌بندی هر فیلم در جشنواره فیلم فجر خراسان جنوبی اعلام داشت: فیلم‌ها در چهار سانس ١۴:٣٠، ١٧ ،١٩:٣٠ و ٢٢ عصر در حال برگزاری است  و علاقه‌مندان می‌توانند در جدول اعلام‌شده هر فیلم را  در سانس های مربوطه در سینما بهمن بیرجند مشاهده کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اکران ۵ فیلم منتخب در حوزه اجرای طرح سیمرغ پروانه ها شامل فیلم آخرین داستان برای گروه سنی دوره دوم متوسطه، شب آفتابی برای گروه سنی دوره اول متوسطه و فیلم های ضربه فنی، پاستاریونی و بنیامین برای تمام گروههای سنی کودک و نوجوان به صورت رایگان خبر داد و افزود:استقبال خوب دانش آموزان از فیلم ها باعث شد که برخی به دو اکران در روز افزایش یابد.

وی در خصوص فیلم‌های اکران شده جشنواره فیلم فجر در استان گفت:فیلم های جان دار، بنفشه آفریقایی، ناگهان درخت، سرخپوست، سمفونی نهم، شبی که ماه کامل شد، طلا، مدیترانه، ایده اصلی، غلامرضا تختی و بیست و سه نفر ١١ فیلم از ٢٢ فیلم بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است که در بیرجند ادر حال اکران می باشد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: اکران فیلم‌های جشنواره از روز جمعه ۱۲ بهمن در بیرجند آغاز شده و تا پنج شنبه ۱۸ بهمن ادامه دارد که فیلم ۲۳ نفر به کارگردانی مهدی جعفری آخرین فیلمی است که پنج شنبه اکران خواهد شد.

لازم به ذکر است؛در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ٢٢ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ٣ اثر در بخش پویانمایی، ١٠ فیلم در بخش نگاه نو، ٧ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا ٢٢ بهمن ماه به استثنای روزهای ١٩ و ٢٠ بهمن ماه و همز‌مان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
گفتنی است؛سی‌ و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، ٢٢ بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله