?استاندار خراسان جنوبی که ظهر امروز در جلسه هیات نظارت بر تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد استان سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: دولت تدبیر و امید مصمم است، بسیاری از امور اجرایی و خدماتی را به بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد واگذار کند، از اینرو تشکل های مردم نهاد ، به منظور تقویت یکدیگر؛ هم افزایی فعالیت ها را در دستور کار خود داشته باشند.

?به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی ضمن تبریک روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی و نیز سالروز تاسیس استان خراسان جنوبی، اقدامات تشکل های مردم نهاد را اقداماتی اخلاقی و انسانی دانست و تصریح کرد: ورود پیدا کردن سازمان های مردم نهاد به مشکلات و غم دیگران ، توفیقی است که خداوند نصیب خیرین این بخش کرده است.

?مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر لزوم حفظ ایده و اهداف اولیه بنیانگذاران هر سازمان و تشکلی، افزود: نسل های بعد که قصد ورود به فعالیت در این بخش ها را دارند، حتما دقت کنند ، نیت موسسین و اهداف اصلی از تشکیل این سازمان ها را دنبال کنند، روش ها را بهبود ببخشند و امانت دار خوبی در این حوزه باشند.

?وی، تقویت و توسعه روحیه تعامل و همکاری ما بین تشکل ها ی مردم نهاد را مهم ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر تشکل تخصصی که در اختیار دارید، تشکل هایی را نیز به منظور هم افزایی فعالیت ها و کمک به یکدیگر راه اندازی کنید .

?پرویزی، با تاکید بر این موضوع که تشکل های مردم نهاد نباید از حوزه صنفی و تخصصی خود خارج شوند؛ خاطر نشان ساخت: ورود سمن ها به سمت جناح بندی ها و موضع گیری های سیاسی، باعث خواهد شد تا تشکل ها بخش بزرگی از حامیان خود را از دست بدهند، از اینرو سعی کنید وارد رقابت های سیاسی نشوید.

?وی، در بخش دیگری از سخنان خود اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی را در اولویت برنامه های تشکل های اجتماعی دانست و تصریح کرد: موانع و چالشهای موجود را شناسایی کنید و جهت انعکاس به کشور به دفتر امور اجتماعی استانداری ارسال کنید.

?بر پایه این گزارش، در ابتدای این جلسه نمایندگان مجمع خیرین مدرسه ساز، کانون هموفیلی، مجمع خیرین سلامت، دارالشفا فاطمه زهرا(س) و نماینده سمن های استان به بیان نظرات و دیدگاه های خود در بخش های مختلف پرداختند.

?شایان ذکر است؛ استاندار خراسان جنوبی در پایان این دیدار، احکام مربوط به نمایندگان سمن های استان و شهرستان بیرجند را به منتخبین ذی ربط اعطا کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله