استاندارخراسان جنوبیبه مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه در جمع اعضای شورای قضایی استان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: باید تلاش کنیم تا از طریق ارتقاء سطح همکاری و تعامل بین دستگاه های قضایی از وقوع جرم در حوزه های اداری و اجتماعی کاسته شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی کار در قوه قضائیه را سخت و حساس دانست و تصریح کرد: باتوجه به ارتباطی که بین دستگاه های اجرایی و قضایی وجود دارد باید تلاش کنیم تا از طریق هم افزایی و هم پوشانی هایی که در این زمینه صورت می گیرد ، منافع بیشتری نصیب مردم شده و کار آنان در نهایت تسهیل و تسریع شود.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه بخشی از پرونده های تشکیل شده در دستگاه های قضایی مربوط به دستگاه های اجرایی است، خاطر نشان ساخت: بخشی از این پرونده ها ناشی از کمبود و یا نبود اطلاع و اشراف نسبت به قوانین و بخشی دیگر نیز به دلیل تنگناهای مالی و اعتباری است که در سطح دستگاه ها وجود داشته است.
پرویزی، با بیان اینکه باید بین تخلف و سوء استفاده های مالی و اداری تفاوت قائل بود، افزود: ممکن است مدیران به دلایل مختلف از جمله کمک به مردم و یا رفع برخی موانع اداری در هزینه کرد اعتبارات مجبور به تخلف شده و یا اقداماتی در این زمینه صورت دهند که مسئولین مربوطه باید بین این اقدام و سوء استفاده های مالی که در نهایت به فساد اداری منجر می شود تفاوت قائل شوند تا شهامت و جسارت کار و اقدام از مدیران گرفته نشود.
وی ادامه داد: بخشی از مشکلاتی که در این زمینه صورت می گیرد ناشی از ضعف قانونی و یا خلاءهایی است که در حوزه قانونگذاری وجود دارد که باید همه تلاش کنیم تا این موانع به خوبی به سطوح بالاتر منعکس و زمینه های رفع آنها در مجلس شورای اسلامی فراهم شود.
، افزود: علاوه بر این باید با متخلفین و کسانی که به دنبال سوء استفاده هستند بدون اغماض و با جدیت تمام برخورد شود.
پرویزی، به موضوع منابع طبیعی به عنوان یک نمونه در این رابطه اشاره کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا بین زمین خواران ، دلالان و واسطه گران زمین و نیز کشاورزان و دامداران واقعی که به دنبال آباد کردن زمین های زراعی و یا بیابان زدایی هستند تفاوت قائل شویم تا زمینه های نگهداشت جمعیت در نقاط روستایی که از جمله سیاست های مهم دولت نیز می باشد بیش از پیش فراهم شود.
وی پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین راه کاهش تخلفات و جرائم دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا از طریق افزایش نظارت ها و کاهش پرونده های ورودی، زمینه های رسیدگی راحت تر و بهتر به پرونده های قضایی را فراهم نماییم.
وی به اثرات بسیار نامطلوب جرائم وتخلفات مالی و اداری در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: تخلفات و جرائمی که در حوزه های مالی و فساد اداری اتفاق می افتد دارای اثرات بسیار نامناسب و بدی است که آثار آن را می توان تا سال ها بعد از آن نیز در جامعه مشاهده کرد؛ چرا که این امور موجب می شوند تا مردم نسبت به نظام و مسئولین در بخش های مختلف بدبین شوند.
مقام عالی دولت در استان، در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت در استان در بخش های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه تامین آب استان به عنوان یک نیاز اصلی و اساسی استان تاکنون پیگیری ها و اقدامات زیادی صورت گرفته و تمامی راه های تامین آب مورد نیاز استان بطور جد در دست پیگیری است و تاکنون به نتایج بسیار خوبی نیز در این بخش دست پیدا کرده ایم.
پرویزی، خراسان جنوبی را دارای معادن بسیار غنی دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت تهیه اطلس معدنی استان بود که در صورت تهیه اطلس معدنی استان بزرگ ترین خدمت به توسعه سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی استان خواهد بود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه هزینه شده است، افزود: تاکنون بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر خط پرواز هوایی به منظور کشف معادن استان به انجام رسیده که اقدامی مهم و در خور است.
* پرونده انتخابات در استان بسته شده است.
استاندارخراسان جنوبی، در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اشاره کرد و افزود: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات ، زمینه سازی به منظور حضور باشکوه مردم در انتخابات بود و بعد از پایان انتخابات پرونده انتخابات از نگاه ما در استان بسته شده است.
پرویزی، با اشاره به اینکه بعد از انتخابات رقابت ها باید به رفاقت تبدیل شود افزود:انتخابات حقی است که نظام و انقلاب اسلامی برای تمامی آحاد مختلف جامعه ایجاد کرده و هر کس به هر نحو که دلخواه خودش است می تواند از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه تحمل نخواهیم کرد که نگاه دوگانه ای به خاطر نوع انتخاب افراد در استان شکل بگیرد، افزود: اگر غیر از این اتفاق دیگری بیافتد دهن کجی به نظام و ارزش های اسلامی و انقلابی خواهد بود.
این گزارش حاکیست؛ در این جلسه جمعی از مدیران مربوطه در حوزه قضایی استان به ارائه نقطه نظرات، دیدگاه ها و مسائل و مشکلات خود در حوزه های مختلف کاری پرداختند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله