دکتر  علی اسماعیلی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار  روز پنجشنبه در جشنواره کشوری ‘آموزشی تربیتی تجربیات برتر آموزش جغرافیا’ که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در بیرجند برگزار شد افزود: این استان مفاخر علمی بزرگی همچون پروفسور محمدحسن گنجی پدر علم جغرافیای ایران را دارد.
وی بیان کرد: برگزاری این همایش ها که موجب تجلیل از بزرگانی همچون پروفسور گنجی شده، اقدام بسیار پسندیده ای است و باید ادامه داشته باشد.

مهندس  محمد دیمه ور دبیر اجرایی جشنواره آموزشی، تربیتی تجربیات برتر آموزش جغرافیا هم در این آیین گفت: این جشنواره یک حرکت موج آفرین در حوزه توسعه پژوهش در دانشگاه فرهنگیان است و ۱۴ همایش کشوری و ۲۰ جشنواره تا پایان اسفند ماه سال جاری در دانشگاه فرهنگیان در استان های مختلف کشور برگزار می شود که بی سابقه و ارزشمند است.
محمد دیمه ور افزود: هدف کلان این جشنواره پشتیبانی از فرآیندهای آموزشی و تولید نظریات پشتیبان عمل معلمان به خصوص نشریات مبتنی بر تجارب زیستی فرهنگیان است.
وی بیان کرد: یکی از روش های مهم رشد علمی یک معلم استفاده از تجربه دیگران است که از طریق این جشنواره معلمان با تجربه دیگر معلمان کشور آشنا می شوند.
وی گفت: از ابتدای مهر تا ۲۶ بهمن سال جاری ۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و پس از داوری تعداد ۲۴ اثر پذیرفته شد.
دیمه ور اظهار کرد: این همایش یک روز شامل کارگاه و بخش های دیگر بوده و تا پایان امروز، ۱۲ اثر یاد شده به صورت بیان شفاهی تجربه ها و هشت اثر به شکل پوستر ارائه می شود.
وی گفت: ۱۱ نفر از دانشگاه بیرجند، بزرگمهر قائن و اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی کار ارزیابی آثار را عهده دار بودند.
دیمه ور افزود: در هر منطقه کشور چند کانون علمی داریم که در شرق کشور استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به عنوان کانون جغرافیا هستیم.
وی بیان کرد: برنامه ریزی، شیوه تدریس، سازماندهی درس ها و شیوه های ارزشیابی ویژه جغرافیا از محورهای این جشنواره است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله