سرهنگ حسین محمدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی:

 

?مواد مخدر یکی از بلاهای خانمان سوزی است که جامعه بشری را به خود درگیر کرده است و باعث از بین رفتن بنیان خانواده ها می شود.

 

?از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها می توان در آموزش های همگانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مرتبط با مواد مخدر بهره گیری کرد.

 

?از سوی سازمان های جهانی هیچ اقدامی عملی برای مبارزه با مواد مخدر صورت نمی گیرد. ایران که پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنیاست در زمینه تجهیزات و امکانات مبارزه با مواد مخدر تحریم شده است.

 

?با حضور نیروهای آمریکایی در کشور همسایه و اشغال افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور افزایش چشمگیری داشته است که اثرات آن بر جامعه جهانی مشهود است.

 

?۳۸ تن مواد مخدر طی سال گذشته در استان خراسان جنوبی کشف، ۷۴ باند عمده حمل و توزیع مواد مخدر منهدم شده است .طی سه ماهه سال جاری ۹ تن و ۵۰۰ کیلو مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف و ۱۹ باند حمل و توزیع مواد مخدر منهدم شده است.

 

?هر چه از سطح تقاضای مواد مخدر کاسته شود میزان ورود و کشف مواد مخدر کاهش خواهد داشت که در همین راستا طی سال گذشته ۷۵ کلاس آموزشی برای جامعه هدف برگزار شده و بیش از ۶ هزار نفر آموزش های لازم را فرا گرفته اند .

نفر نیز با حضور در مرکز مشاوره تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر خدمات مشاوره ای رایگان دریافت کرده اند .

?مواد مخدر صنعتی حجم ورود افزایشی دارد که در این خصوص بایستی اطلاع رسانی بیشتری به شهروندان صورت گیرد.۸۴ درصد معتادان مرد و ۱۴ درصد معتادان را زنان تشکیل می دهند .

?۶۷ درصد معتادان زیر دیپلم، ۵۷ درصد مواد مخدر سنتی و ۴۳ درصد معتادان مواد مخدر صنعتی مصرف می کنند و ۵۳ درصد از معتادان شاغل هستند.عوامل اجتماعی،خانوادگی،محیطی و فرهنگی در کشیده شدن افراد به اعتیاد نقش داشته است.

?معاشرت با افراد ناباب، وجود فرد معتاد در خانواده و در دسترس بودن مواد مخدر از عواملی است که تاثیر گذاری بیشتری در گرایش افراد به مواد مخدر داشته است.شهروندان فریب تبلیغات کاذب افراد در شبکه های اجتماعی مبنی فواید مواد مخدر در لاغری و زیبایی و یا قرص های انرژی زا را نخورند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله