استاندار خراسان جنوبی که در دیدار مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با ایشان سخن می گفت با بیان این مطلب، به اهمیت موضوع انتقال خون اشاره کرد و ادامه داد:این سازمان جزو دستگاه هایی است که انجام خدمت در آن از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است.
وی به احداث مرکز جامع اهدای خون در استان اشاره کرد و ادامه داد: در بحث واگذاری زمین و نیز اختصاص اعتبارات مورد نیاز با همکاری سازمان انتقال خون کشور، کمک های لازم را صورت خواهیم داد.
دکتر مروج الشریعه، به حوادث و بحران های طبیعی از جمله زلزله اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به مخاطراتی که در این زمینه وجود دارد، داشتن آمادگی لازم به منظور تسریع و تسهیل روند خدمت رسانی به آسیب دیدگان احتمالی بیش از پیش باید در دستور کار مسئولین ذی ربط قرار گیرد.
وی، استفاده از روش ها و تکنولوژی های روز در انتقال خون را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: در این زمینه بکارگیری شرکت های دانش بنیان می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و دارای نتایج مطلوبی نیز باشد.
* استانداردهایی که امروز در حوزه انتقال خون رعایت می شود در دنیا کم نظیر است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز در این دیدار ، با بیان اینکه استانداردهایی که امروز در حوزه انتقال خون رعایت می شود در دنیا کم نظیر است، افزود: رعایت این استانداردها در استان خراسان جنوبی نیز از جایگاه مناسبی برخوردار است.
دکتر علی اکبر پور فتح اله ، با اشاره به اینکه ۲۲۰ هزار لیتر پلاسما به پالایشگاه های اروپایی فرستادیم افزود: این مقدار پلاسما برای استفاده به داخل کشور برگشت خواهد کرد.

وی، احداث مرکز جامع اهدای خون در خراسان جنوبی را از جمله نیازمندی های مهم این استان برشمرد وخاطر نشان ساخت: درآمدهایی که در مرکز انتقال خون خراسان جنوبی حاصل می شود به همین استان برگشت خواهد کرد تا بتوانند در آینده به استقلال مالی و خودکفایی برسند که یکی از مهمترین سیاست های کاری سازمان انتقال خون کشور است.
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله