شب گذشته اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان خراسان جنوبی با حضور نماینده وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در شهرستان فردوس با معرفی باشگاه برتر به کار خود پایان داد
به گزارش روابط عمومی ادراره فرهنگ وارشاد اسلامی فردوس این مراسم که با حضور سرکار خانم طاهره ایبد نویسنده کشوری و نماینده وزارت فرهنگ وارشاداسلامی در محل تالار محراب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فردوس برگزار شد.
بنا به این گزارش در این برنامه که با استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده ها مواجه شد امام جمعه موقت ، شهردار ، مسئولین ادارات و نهادهای مختلف شهرستان حضور داشتند رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فردوس ضمن تشکر از حضور مسئولین و همچنین نویسنده بزرگ خانم ایبد و تلاش کتابیاران در زمینه تشکیل باشگااهای کتابخوانی در فردوس گزارشی از برگزار جام باشگاههای کتابخوانی ارائه داد.
ایمان طلب ضمن تشریح افتتاحیه این باشگاهها از شروع به کار ۱۰ باشگاه با ۱۰۰ عضو در استان خراسان جنوبی یاد کرد و گفت در اولین مرحله ۵ گروه توانستند به نیمه نهایی این رقابت راه پیدا کنند .
وی افزود وزارت ارشاد از کلسه طرح هایی که منجر به کتابخوانی مردم شود استقبال میکند و این طرح با دو سال سابقه تاکنون خروجی بسیار خوبی داشته و شهرستان فردوس امادگی خودرا برای ایجاد دبیرخانه دایمی جام باشگاههای کتاب دراستان خراسان جنوبی را اعلام می نماید.
حجه الاسلام شهریاری امام جمعه فردوس نیز ضمن تقدیر از برگزاری برنامه هایی در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه مردم و بویژه کودکان را به مطالعه دعوت کرد و گفت باید بتوانیم کتاب را وارد سبد خانواده ها نماییم تا نرخ مطالعه در مردم بالا رود.
خانم طاهره ایبد میمان و داور اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی شهرستان فردوس سخنان مبسوطی در خصوص اهمیت مطالعه و تاثیرات شگرف آن بر کودکان حتی در نوزادی و بدو تولد بیان کردو تاکید کرد باید نویسنده ها بخصوص نویسنده های کودک و نوجوان در تولید آثارشان حتی بکار گیری کلمات ، طرح جلد و… دقت بیشتری نمایند که مناسب کودکان باشد.
وی افزود ما اگر میخواهیم نسلی داشتهباشیم که افسرده نباشد ،با عمق و نگاه عمیقی از زندگی بزرگ شود ، بتواند مشکلات زندگیش را بهتر حل کند ، به دام مواد مخدر نیفتد و دچار سایر مسایل نشود باید رابطه بیشتری با کتاب داشته باشیم اکر در دردوران خردسالی برای کودک کتاب خوانده شود امکان نداره در دوران بزرگسالی دنبال کتاب نروند و امیدوارم در این شهرستان با همکاری آموزش پرورش که در جلسه حضور دارند درب مدارس را به روی کتابهای خوب باز نمایند.
شایان ذکر است درپایان پس از داوری بین باشگاه راه یافته به مرحله نهایی باشگاه طلای تون به سرپرستی خانم طلایی به عنوان باشگاه برتر استان به تهران معرفی شد .ودر ادامه برگزیده بخش خلاقیت درخواندن کتاب باشگاه کتاب خوانی پروانه ها به سرپرستی حامد استواری ، برگزیده بخش تولید فیلم از داستان کتاب باشگاه دوستداران کتاب به سرپرستی الهه قنبریان ، برگزیده بخش نامه به نویسنده با نقاشی باشگاه کتاب خوانی دوستان به سرپرستی حمیده شیرزاده معرفی شدند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله