مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ۱۶۰ عنوان برنامه بزرگداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می‌شود.

محمد فخر امروز ۳۱ اردیبهشت جاری در جمع خبرنگاران گفت: نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر، افزود: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر قریب به ۱۶۰ عنوان برنامه در استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها در چهار روز با عنوان‌های روز رسانه دفاع مقدس و مقاومت، روز شهدا و ایثارگران پیروان ولایت، روز مقاومت ایثار و ولایتمداری و روز دزفول مقاومت و پیروزی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های خراسان جنوبی اظهارکرد: عملیات بیت‌المقدس در اردیبهشت ماه ۶۱ اوج حادثه‌ای عظیم بوده که قطعه مهمی از وطن را آزاد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های خراسان جنوبی، برگزاری نشست تخصصی با رسانه‌ها، برگزاری همایش نیروهای مسلح در حسینه جماران، محفل انس با شهدا برای دانش آموزان و غبارروبی قطعه یک مزار شهدا را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده عنوان کرد.

فخر تصریح کرد: حضور نیروهای مسلح در نماز جمعه به منظور تجدید میثاق با ولایت، دیدار رزمندگان و خانواده شهدا با نماینده ولی فقیه در استان، رونمایی از موشن گرافی «سردار شهید رجبعلی آهنی»، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و تجدید میثاق روابط عمومی دستگاه‌ها با شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: برپایی ۲۰ نمایشگاه عکس و پوستر، برگزاری محافل شعر و خاطره گویی، اجرای نمایش‌های خیابانی، دیدار با خانواده شهدا و ایثار گران، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های قابل اجرا است.

فخر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محورها برگزاری جلسات دانشجویی با محوریت اساتید دفاع مقدس است، اظهار کرد: به طور حتم برگزاری این سلسله جلسات نقش تعیین کننده‌ای در پاسخ به شبهات احتمالی دانشجویان و نسل جوان خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآورشد: شهید خائف اولین شهید استان در عملیات بیت المقدس بود و شهر بیرجند به تنهایی تجربه تشییع ۱۲ شهید به صورت همزمان را در نتیجه این عملیات دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله