طرح نظام ارجاع الکترونیک از نیمه دوم تیر در خراسان جنوبی اجرا می شود.

نماینده ویژه نظام ارجاع الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک از نیمه دوم تیر در طرح نظام ارجاع الکترونیک  بیماران به پزشک خانواده مراجعه می کنند و اطلاعات آنان در سامانه ثبت و در صورت نیاز به پزشک متخصص یا فوق تخصص از سوی پزشک خانواده  بیمار ارجاع خواهد شد.

روح ا… افشاری با بیان اینکه در طرح نظام ارجاع الکترونیک داشتن کد ۱۸ رقمی ارجاع برای بیماران  الزامی است ، افزود:  هزینه درمان بیماران فاقد کد نظام ارجاع آزاد محاسبه می شود.
وی  با بیان اینکه سامانه “سیب” برای ارجاع بیماران پیش بینی شده است، گفت: در مواقعی که به دلیل نبود اینترنت و یا کمبود امکانات امکان ثبت آنلاین اطلاعات بیمار و ارجاع او فراهم نباشد از طریق سیستم آفلاین یا تلفنی، کد ۱۸ رقمی ارجاع در اختیار بیمار قرار می گیرد که این کد یک ماه اعتبار دارد و برای مراجعات بعدی به مدت یک ماه در هر بخش خدمتی نیاز مجدد به ارجاع پزشک خانواده نیست.

وی گفت: اطلاع از روند درمانی و تجویز آنجام شده و شرح بیماری برای پزشک خانواده و متخصصان در هر مرحله از ارجاع جزو مزایای طرح است و در حال حاضر تنها ارجاع بیماران به مراکز دولتی صورت خواهد گرفت.
نماینده ویژه نظام ارجاع الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با اجرای این طرح پرونده الکترونیک سلامت  ارزش بالایی خواهد یافت و با حذف دفترچه های بیمه سلامت عملا همه روند درمانی بیمارانی که می خواهند با تعرفه دولتی درمان شوند از طریق طرح نظام ارجاع انجام خواهد شد  مگر بیماری که بخواهد به صورت آزاد ویزیت شود که اختیار با بیمار است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله