رسانه ملی همانند دانشگاه برای جوانان و جامعه عمل می‌کند که باید با ساخت برنامه‌های خوب و پر محتوا در زندگی مردم اثرگذار باشد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی در رسانه ملی، دانشگاهی برای جوانان و جامعهنشست شورای اندیشه ورزی با موضوع گام دوم انقلاب و اخلاق و معنویت در صداوسیمای استان با بیان این مطلب گفت: نقش رسانه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم است که باید برای آن برنامه ریزی شود.
حجت الاسلام نوفرستی افزود: همانطور که در جنگ سخت نیاز به قرارگاه و فرماندهی وجود دارد در مقابله با جنگ نرم دشمن نیز باید این هماهنگی ها و جود داشته باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به نقش جوانان در جامعه امروزی گفت: امروزه جوانان در جامعه نقشی بی بدیل دارند و هر کجا که مشکلی پیش بیاید در صحنه هستند.
حجت الاسلام رضایی افزود:یکی از پیام های بیانیه گام دوم رهبری، معنویت و اخلاق است که در این زمینه باید ظرفیت های استان شناسایی شود تا هر دستگاه بتواند بخوبی به وظایفش عمل کند.
وی همچنین نقش دانشگاه، بسیج و صداوسیما را در معنویت و اخلاق بسیار مهم دانست و گفت: قرار است درس اخلاق محوری و تفسیر محوری در هر شهرستانی با حضور اساتید مطرح کشوری برگزار شود.
مدیرکل صداوسیمای استان هم با بیان اینکه امروزه نقش صداوسیما در حوزه معنویت و فرهنگ برکسی پوشیده نیست گفت: صداوسیمای خراسان جنوبی برای برنامه سازی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و بهره گیری از نظرات کارشناسان و نخبگان، جلساتی را برگزار می کند تا این برنامه ها با نظرات کارشناسانه و تخصصی باشد.
آینه دار افزود: کم کاستی هایی هم در این مسیر وجود دارد که با شناسایی آنها باید نواقص برطرف شوند.
کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: دشمن قصد دارد توانمندی های کشورمان را کوچک نشان دهد و مردم را ناامید کند اما رسانه های گروهی باید امیدآفرینی کنند و پشت پرده نقشه های دشمن را برای مردم بازگو کنند.
فرزانه پور افزود: بی توجهی به رسانه و فضای مجازی، فرآیند گام دوم انقلاب را با مشکل مواجه می کند چرا که دشمنان به شدت برای تبلیغات سوء خود هزینه های زیادی کرده اند.
وی همچنین درخواست کرد اتاق های فکر صداوسیما با حضور صاحبان فکر بصورت منظم و در قالب کارگروههای مشخص برگزار شود.
حجت الاسلام شهاب استاد حوزه و دانشگاه هم با انتقاد از اینکه در رسانه الگوسازی کم است گفت: اگر بخواهیم در زمینه اخلاق و معنویت گام های اساسی برداریم باید برنامه های فرهنگی و معنوی متناسب با شرایط فعلی و اقشار مختلف تولید و پخش شود.
دهقان استاد دانشگاه نیز با بیان اینکه برخی غفلتها، خانواده و معنویت را دچار مشکل کرده است گفت: تبیین و تشریح دقیق برخی موضوعات به خوبی در خانواده ها و سیستم های آموزشی برای نسل جوان انجام نشده است که این موضوع نقش رسانه ها را سنگین تر میکند.
آخوندی جامعه شناس هم گفت: پیشگامان اخلاق و معنویت در جامعه، خواص و بزرگان باید باشند و سپس به دیگران آن را منتقل کنند.
وی افزود: توجه به سبک زندگی امام خمینی(ره) می تواند الگو باشد که رسانه ها باید آن را تبیین کنند.
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله