?استاندارخراسان جنوبی که صبح امروز در نشست شورای معاونین، مشاورین، مدیران ستادی و فرمانداران سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: توسعه پایدار بدون حضور مدیران، فرماندران و اقشار مختلف مردم امکان پذیر نیست، از اینرو همه مسئولین استانی با همدلی و مشارکت در برنامه ها، امور استان را پیش ببرند.

?مهندس سید علی اکبر پرویزی، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر ، از معاونین و فرمانداران به دلیل برگزاری منسجم برنامه های هفته دولت قدردانی کرد.

?وی با بیان اینکه مشکلات شهرستان ها باید با همکاری و همدلی مابین مدیران شهرستان حل شود تصریح کرد: مواردی که نیازمند پیگیری از سطح استان و حتی کشورمی باشد به استان منعکس کنید تا از طریق مبادی ذی ربط پیگیری شوند.

?پرویزی، رفع مشکلات معیشتی معلمین به عنوان بخش اثر گذار اجتماع را به حق دانست و افزود: در آستانه بازگشایی مدارس و ۱۳ مهرماه روز جهانی معلمان رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان و رفع مشکلات این قشر مهم از وظایف اصلی دولت و نظام است.

?وی با اشاره به تکلیف دولت در برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی حقوق پایه کارمندان دولت تا پایان برنامه، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۶ تا امسال حقوق پایه افزایش پیدا نکرده بود که باعث ایجاد شکاف در حقوق کارمندان دولت شده بود، از اینرو در اسفند ماه ۱۳۹۵ و با تصویب دولت ، ترمیم پرداخت ها در دستور کار قرار گرفت

فزایش حقوق بازنشستگان با تصویب دولت اجرایی خواهد شد.

?مقام عالی دولت در استان، یک اقدام مناسب دیگر دولت در حوزه پرداخت ها را نیز افزایش سطح حقوق بازنستگان دانست و تصریح کرد: بر این اساس مقرر شده است تا حقوق بازنشستگان تا میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلین افزایش پیدا کند.

?وی خطاب به فرمانداران شهرستانهای تابعه استان اظهار کرد: در انتصابات بر اساس تاکید رئیس جمهور و تکلیف صورت گرفته، از ظرفیت اقلیت های مذهبی، جوانان وزنان بهره گیری کنید.

?استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه کنسرسیوم ریل خراسان جنوبی با حضور ۴ پیمانکار تشکیل و به صندوق توسعه ملی معرفی شده است، گفت: برای اجرای این پروژه مهم ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز است که امید است از محل اعتبات صندوق توسعه ملی و فاینانس خارجی با همکاری پیمانکاران داخلی به سرانجام برسد.

?پرویزی، رفع مشکلات مربوط به کارخانه پروده۴ طبس را یادآور شد و افزود: در سطح شهرستان طبس به عنوان بزرگترین قطب ذغال سنگ کشور اقدامات مناسبی صورت گرفته است که اثرات آنها را در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

?مقام عالی دولت در استان، سرمایه گذاری های جدید صورت گرفته در حوزه معادن مس و طلا را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حوزه معادن طلا سرمایه گذاری خوبی توسط بخش دولتی و شرکت سرمایه گذاری از استرالیا در جنوب بیرجند و شرق خوسف شروع شده است

رویزی، افزایش صادرات از مرزهای رسمی استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار صادرات کالا از مرز ماهیرود صورت گرفته که امسال پیش بینی می شود بالغ بر یک میلیارد دلار صادرات کالا از این مرز صورت گیرد که این امرو افزایش تردد کامیون ها در معابر مرزی رسمی بیانگر خروج از رکود و رونق اقتصادی در استان و کشور است.

?وی، به اقدامات بسیار مناسب در حوزه دوبانده کردن راه ارتباطی بیرجند – قاین اشاره کرد و ادامه داد: اقدامات خوب دیگری نیز از سوی دولت در زمینه راه های مواصلاتی روستایی و بین شهری، بیمارستان ها و سایر بخش ها به انجام رسیده است

دو بیمارستان در شهرستان های خوسف و نهبندان تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید

?استاندار خراسان جنوبی، توجه دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت و درمان و طرح تحول نظام سلامت را مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: در این بخش تکمیل دو بیمارستان در شهرستان های خوسف و نهبندان و احداث چند اورژانس پیشرفته در سایر شهرهای استان در دستور کار قرار گرفته است.

?وی زمین لرزه اخیر در شهرستان خوسف را مورد اشاره قرار داد و افزود: وقوع این زلزله هشداری بود تا پیگیری لازم در خصوص بیمه روستایی و بیمه مسئولیت دهیاری ها، انجام شود.

♻️تسهیلات اشتغال از چند مسیر قابل پیگیری است.

?استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در سطح استان خاطر نشان کرد: در یافت تسهیلات به منظور توسعه اشتغال از چند مسیر قابل پیگیری است که تسهیلات روستایی، تسهیلات وزارت کار و بنیاد برکت از مهمترین بخش های قابل دسترسی برای این امر است

?وی از فرمانداران و مدیران خواست تا مطالبات و خواسته های مردم را با تمام قوت و بیشتر از پیش پیگیری و دنبال نمایند.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله