دبیر کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ثبت فشارخون حدود ۱۳۰ هزار نفر از مردم استان در سامانه‌های یکپارچه بهداشت(سیب)، سلامت و خوداظهاری این برنامه خبر داد.

شیرعلی یعقوب پور اظهار کرد: در طرح ملی کنترل فشار خون پوشش ۵۰ درصدی(حدود ۱۹۰ هزار نفر) غربالگری فشار خون جمعیت هدف(حدود ۳۸۰ هزارنفر) مورد نظر است.

وی افزود: از آغاز اجرای طرح تا روز گذشته، حدود ۱۳۰ هزار نفر از گروه هدف در استان خراسان جنوبی مورد غربالگری فشارخون قرار گرفتند.

دبیر کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه خدمات رایگان این طرح در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت، بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های ثابت و سیار به هم استانی‌ها ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح افرادی که بر اساس غربالگری صورت گرفته فشار خون آن‌ها از مقدار طبیعی بیشتر باشد، به پزشک عمومی نزدیک‌ترین واحد بهداشتی محل سکونت ارجاع داده می‌شوند تا در صورت تایید این بیماری توسط پزشک، اقدامات کنترل و درمان برای آنان انجام شود.

یعقوب پور با بیان اینکه این طرح به صورت رایگان برای تمامی افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: از جامعه هدف این طرح در استان دعوت می‌کنیم تا با ارائه کارت ملی در مراجعه به ایستگاه‌های ثابت و سیار مذکور و یا ثبت در سامانه salamat.gov.ir نسبت به کنترل و غربالگری فشارخون خود اقدام کنند.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله