سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۴ هزار دانش آموز دخترو پسر متوسطه استان در درس آمادگی دفاعی راه های مقابله با تهدیدات نرم و سخت دشمنان آشنا می شوند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته ساماندهی درس آمادگی دفاعی اظهار کرد: رویکرد کتاب آمادگی دفاعی رویکردی فرهنگی به منظور آماده سازی وارتقای توانمندی های جسمی و ذهنی دانش آموزان در شناخت توطئه ها و راه کار های مقابله با تهدیدات نرم و سخت آنان در عرصه های مختلف است.

وی، با اشاره به فعالیت ۴۵۳ دبیر در آموزش درس آمادگی دفاعی به دانش آموزان استان تصریح کرد: به فرض حفظ دبیران موجود، تعداد ۵۲ دبیر تمام وقت به منظور پوشش کامل این درس در مدارس استان نیاز است.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی، شرکت در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی را یکی از مراحل آموزش این درس دانست و افزود: برگزاری اردوی عملی درس آمادگی دفاعی چکیده ای از مطالب تئوری کتاب آمادگی دفاعی در بخش دفاع سخت است، که همه ساله با همکاری سپاه انصارالرضا(ع) استان انجام می شود.

موسوی کیا، تقویت روحیه جهادی، ایثار گری و شهادت طلبی در بین دانش آموزان را از دیگر اهداف درس آمادگی دفاعی برشمرد و تأکید کرد: درس آمادگی دفاعی یکی از محوری ترین سرفصل های کاری مدارس است چرا که با تدریس این درس به نوعی قشر جوان و نوجوان جامعه به اهمیت صیانت از ارزشهای اصیل فرهنگی، انقلابی، دفاعی و توطئه های دشمن در راستای از بین بردن این ارزش ها آشنا شده و راهکار های مقابله با این تهدیدات را فرا می گیرند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله