معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از شروع عملیات احداث آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور خبر داد.

سید مهدی معراجی اظهار کرد: با جذب اعتبار ۳۵۰۰۰ میلیون ریالی از محل اعتبارات قانون متوازن، ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور که از سال ۱۳۹۴ به دلیل عدم تخصیص اعتبار متوقف شده بود، دوباره آغاز شد.

وی با بیان اینکه با هزینه کرد این میزان اعتبار ، پیشرفت فیزیکی پروژه به بالای ۸۰ درصد خواهد رسید، افزود: پروژه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور جزو اولویت های اولیه برای دامپزشکی استان و نیز سازمان دامپزشکی کشور به عنوان مرکز ملی مهم بهداشتی، علمی و پژوهشی در شرق کشور میباشد که با اتمام و بهره برداری از آن گام موثری در افزایش شاخصهای بهداشتی و اقتصادی استان برداشته خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۰ کلنگ احداث این پروژه زده شده است و در سال ۹۴ با پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۵۰ درصد به دلیل کمبود اعتبارات مصوب و تخصیص یافته به صورت پروژه نیمه تمام کاملا راکد و رها شده بود.

معراجی بیان کرد: سازمان دامپزشکی کشور نیز تعهد نموده است که پس از احداث آزمایشگاه توسط استان تجهیز آن را از منابع ملی انجام دهد که طی پیگیری‌های انجام شده با سازمان دامپزشکی ۱۰۰ درصد این تعهد تضمین شده است.

وی یادآور شد: با توجه به وجود عدم تخصیص ردیف اعتباری ملی برای آزمایشگاه مذکور، با رایزنی‌های صورت گرفته و توجه ریاست سازمان دامپزشکی کشور اخیرا تجهیزاتی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای تکمیل احداث ازمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور توسط این اداره کل جذب شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله