مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت:  اولین جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی شرق کشور با رقابت ١۶ گروه موسیقی در آمفی تئاتر علامه فرزان بیرجند آغاز شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، احمد محبی امروز (١٣ اردیبهشت ماه) در آیین افتتاح این جشنواره با اشاره به برگزاری اولین جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور در خراسان‌جنوبی، اظهارکرد: امسال برای اولین بار جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور امروز و فردا  ١٣ و ١۴ اردیبهشت ماه در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت موسیقی نواحی و استقبال گروه‌های هنری امسال این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: گروه‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی، خراسان شمالی و جنوبی در این جشنواره حضور پیدا کردند.

محبی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره بی‌شک سفیران فرهنگی استان خود خواهند بود تصریح کرد: ظرفیت‌های بالایی در موسیقی نواحی است که اگر به مردم معرفی شود اقبال به موسیقی مبتذل و زیرزمینی کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت موسیقی نواحی و استقبال گروه‌های هنری امسال این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: اگر حمایت شود این جشنواره در سال‌های آینده به صورت ملی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه اگر از موسیقی نواحی حمایت و صیانت نشود به فراموشی سپرده خواهد شد، گفت: در تلاش و پیگیری هستیم تا مکتب خانه موسیقی نواحی برای آموزش در استان راه‌اندازی شود.

محبی با بیان اینکه بعد از داوری از بین آثار ارسالی ١۶ گروه با حضور ٨٠ هنرمند به مرحله نهایی راه یافتند، افزود: از این گروه‌ها هشت مورد از خراسان رضوی شهرهای تربت جام، کاشمر، گناباد، کاشمر و قوچان هستند.

وی ادامه داد: سه گروه از خراسان شمالی، یک گروه از سیستان و بلوچستان و چهار گروه از خراسان‌جنوبی نیز در جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور امروز و فردا اجرا خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اجراهای موسیقی در این دو روز صبح ها از ساعت ٩ تا ۱۲:۳۰ ظهر و ساعت اجرا در بعدازظهر از ساعت ١٧ تا ۱۹:۳۰ خواهد بود.

وی با اشاره به اجرا و رقابت ١٠ گروه موسیقی در روز اول جشنواره، اظهارکرد: در روز دوم شش گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

محبی تصریح کرد: اختتامیه جشنواره در روز پنج شنبه ١۴ اردیبهشت ماه ساعت ١٧ در محل سالن علامه فرزان بیرجند با معرفی و اجرای گروه‌های برتر موسیقی نواحی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: حضور در جشنواره و اجرای موسیقی‌ها برای عموم مردم رایگان بوده و همه می‌توانند شرکت کنند.

گفتنی است؛ داوران اولین جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور، ” هوشنگ جاوید ” ، ” هادی منتظری ” و “حمیدرضا حسینی ” هستند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله